دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از رسول زرگرپور اعلام کرد: بر همین اساس دولت قصد دارد 10 هزار واحد جدید را تحت پوشش قرار دهد .
استاندار اصفهان که در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سخن می گفت، افزود: در بخشنامه جدید 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حدود پنج هزار واحد صنفی پیش بینی شده است.
وی گفت:در اسرع وقت باید با مراکز کشوری هماهنگ شود تا واحدهای(تولیدی) قبلی طبق روال تمدید، از سهمیه سال قبل استفاده کنند و از متولیان بخش خدمات نیز برای حضور در جلسه های ستاد تسهیل دعوت شود.
زرگرپور با بیان اینکه مرحله قبل ثبت نام در سایت 'بهین یاب' با یکهزار و 161 پرونده ( در استان اصفهان) بسته شد، گفت: باید در صورت لزوم برای ثبت نام اصناف نیز سایتی مانند سایت بهین یاب ایجاد و روش آن مشخص و اطلاع رسانی شود.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم برای حمایت قانونی و ثبت نام از واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دولت با توجه به عملکرد خوب سال گذشته قصد دارد ارائه بسته حمایتی خود را ادامه دهد و در سطح کشور اعتبار خوبی برای اینکار پیش بینی کرده و تاکنون سقفی برای آن مشخص نشده است.
وی همچنین گفت: برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای متقاضی در قالب بسته حمایتی دولت، خوب عمل کردند.
استاندار اصفهان افزود: با این حال برخی از بانک ها نیز جدیتی در این کار نداشتند و همانند یک کار عادی با این موضوع برخورد کردند.
وی اضافه کرد: انتظار داریم در دوره جدید، این بانک ها نیز با قوت و حداکثر تلاش، کمک کنند تا معضل واحدهای تولیدی بحرانزده رفع شود.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از بانک ها و همکاری نکردن در ارائه تسهیلات به واحدهای بحرانزده گفت: اگر بانکی قرار نیست در حل مشکل های استان قدم بردارد باید از سیستم خارج و گزارش آن به رئیس جمهوری، معاون اول و رئیس بانک مرکزی ارائه شود.
زرگرپور افزود: باید با بانک هایی همکاری شود که با دولت همراه باشند و معضل بیکاری و اشتغال را درک کنند و شعار رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.
زرگرپور با بیان اینکه واحدهایی که در سال 95 تسهیلات دریافت کردند و درخواست تمدید دارند باید شرایط برای تمدید تسهیلات آنها فراهم شود، گفت: باید از سهمیه سال گذشته برای تمدید تسهیلات این واحدها استفاده شود.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
به گفته اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سال گذشته در مجموع بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید و یا بطور مستقیم از سوی بانک ها، پرداخت شد.
ت/3011/ 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.