به گزارش ایرنا، محمدحسین قرائتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته اعتباری از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد مجتمع های آبرسانی روستایی اختصاص یافت و اداره آبفار استان متعهد به ایجاد ۳۶ مجتمع جدید در سال های ۹۵ و ۹۶ شد.
وی با بیان اینکه این مجتمع ها برای آبرسانی به حدود 300 روستا با جمعیت حدود ۱۶۵ هزار تن ایجاد می شود، اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ مجتمع از میان این مجتمع ها با اعتبار 482 میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت آبفار اصفهان با بیان اینکه توسعه مجتمع‌های آبرسانی در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد، گفت: در زمان حاضر یک مجتمع آبرسانی با اتصال منابع آبی برای چند روستا ایجاد می‌شود زیرا با توجه به شرایط موجود، خدمات‌رسانی بصورت مجزا به روستاها منطقی نیست.
قرائتی از مزایای ایجاد این مجتمع های آبرسانی را کاهش 1.18 درصدی هدر رفت آب، افزایش شاخص آب پایدار و سالم، کاهش آبرسانی سیار و برگرداندن یک میلیون و 116 هزار متر مکعب آب معادل 32 لیتر بر ثانیه به چرخه مصرف عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به 'هفته صرفه‌جویی در مصرف آب'گفت: حدود 10 هزار اخطار به مشترکان پرمصرف این شرکت داده شده است و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف پس از اخطار، نسبت به قطع موقت انشعاب و در صورت ادامه روند، به قطع کامل آن اقدام می شود.
اول تا هفتم تیر به هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از مشترکان این شرکت الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: 88 درصد از مشترکان آبفار، خانگی و 12 درصد غیرخانگی هستند درحالی که 82 درصد مصرف آب در بخش خانگی و بقیه در بخش غیرخانگی است.
همچنین مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان تاکید کرد: 10 تا 15 درصد از صرفه‌جویی در مصرف آب، منجر به تامین آب شرب و عبور از فصل گرما بدون چالش می شود.
قرائتی با بیان اینکه در سال های گذشته بدلیل خشکسالی حدود 10 تا 15 درصد از منابع تأمین آب در استان از بین رفته است، خاطرنشان کرد: حدود 329 روستا در استان اصفهان بصورت سیار آبرسانی می‌شود که این تعداد تا پایان تابستان به 400 روستا می‌رسد.
تأمین، انتقال و توزیع آب سالم و بهداشتی، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و تأمین آب دام‌های دامداران روستا در حوزه کاری شرکت آب و فاضلاب روستایی تعریف شده است.
از حدود یکهزار و 340 روستای دارای سکنه استان اصفهان، 951 روستا با حدود 640 هزار تن جمعیت از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان استفاده می‌کنند.
ت/3011/ 6027 خبرنگار: آسیه معینی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.