به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و طبیعت گردی نطنز در محل قلعه قدیمی کوهاب این شهر، اظهار کرد: کار در عرصه گیاهان دارویی در تمام ابعاد چه در آموزش عمومی و چه در نوع شناسایی، ترویج و کشت می تواند بخشی از سیاست ها در اقتصاد مقاومتی را پوشش دهد.
وی در خصوص میزان حمایت دولت از این کار، خاطر نشان کرد: دولت باید بسیار بیشتر از این از کار در حوزه گیاهان دارویی حمایت کند چرا که در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی به صورت فله ای از خارج وارد می شود و با توجه به رشد شرکت های داخلی، دولت و مجلس باید از این شرکت ها و از تولید داخلی بیشتر حمایت کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در نطنز افزود: برگزاری این جشنواره کار بسیار ارزشمندی است.
بروجردی افزود: اهمیت برگزاری این جشنواره به خاطر تلاش در مسیر احیای ظرفیت های داخلی و توانمندی های بومی است، بیشتر مردم داروخانه ها را منبع دارو می دانند در صورتی که منبع اصلی و اولیه همین گیاهان دارویی است که باید از آن ها در مسیر احیای طب سنتی و یا ایرانی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: تاریخ تاسیس بعضی از شرکت هایی که در این جشنواره حضور و مجوز وزارت بهداشت را نیز دارند به اوایل انقلاب برمی گردد و جشنواره نمادی از اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشته است.
دومین جشنواره طبیعت گردی ، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز در سطح ملی و در چهار روز متوالی از ششم الی 9 تیرماه جاری در محل قلعه تاریخی کوهاب نطنز برگزار می شود.
مرکز شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.