سید عباس شریعتمدار روز چهارشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب که از اول تا هفتم تیرماه نامگذاری شده است در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد 40 هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند.
وی با بیان این که 13 هزار و 800 انشعاب توسط اداره آبفا واگذار شده است تصریح کرد: علاوه برجمعیت شهری، 30 روستای شهرستان نیز از انشعاب آب شهری برخوردار بوده و 80 روستا نیز بوسیله تانکر آبرسانی می شوند.
مدیر آبفا اردستان گفت: بدلیل کویری بودن منطقه و گرمی هوا، متوسط مصرف سرانه آب شهرستان 250 لیتر در هرشبانه روز و در شهر مهاباد 300 لیتر است که 100 تا 150 لیتر بیشتر از حد استاندارد محسوب می شود.
شریعتمدار افزود: 79 درصد مشترکان در اردستان و زواره در حد استاندارد و 3 درصد بالای 40 مترمکعب درماه و بقیه بین 20 تا 40 متر مکعب مصرف آب دارند که به مشترکان پرمصرف به صورت کتبی اخطار داده شده تا در صورت عدم رعایت ضوابط با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای کاهش مصرف آب راهکارهای فرهنگی و مدیریتی شامل کار فرهنگی، بهره برداری بهینه و مدیریت مصرف آب صورت می گیرد.
مدیر آبفا اردستان افزود: با تلاش کارکنان و افزایش اصلاح انشعاب، از 130 مورد به550 مورد و بهسازی مسیرهای انتقال از هدر رفت 23 درصد آب به 17 درصد کاهش یافته است.
شریعتمدار گفت: جمعیت تحت پوشش نیز از 95 درصد به 100 درصد، تعداد روستاهای تحت پوشش آب اصفهان از 11مجتمع روستایی به 16 مجتمع و ظرفیت آب داخلی از 94 لیتر در ثانیه به 163 لیتر در ثانیه افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، ساخت و تجهیز ایستگاه کمکی شماره یک اردستان، ساخت و بهره برداری از آب شیرین کن شهر مهاباد توسط بخش خصوصی، آبرسانی به ناحیه صنعتی اردستان و زواره، بهسازی و تعمیر ایستگاه های پمپاژ و ساخت مخزن 2 هزار متر مکعبی زواره با اشتغالزایی 7 نفر مستقیم و 14 نفر غیر مستقیم در حال انجام است.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.