به گزارش ایرنا، فریدون اللهیاری عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و گردشگری در دانشگاه آزاد نطنز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان اصفهان 7 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که منطقه گردشگری رایان و متین آباد در شهرستان نطنز، 2 مرکز از این 7 مرکز برشمرده می شود.
وی افزود: در بخش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، اقدام های خوبی انجام شده و یکی از آن ها واگذاری قلعه کوهاب به بخش خصوصی است که تا اسفند ماه به صورت کامل واگذار می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به تاریخ شهرستان نطنز که از 6 هزار سال پیش تا تاریخ معاصر را در دل خود جای داده است، این شهرستان مرکز مهمی در صنعت گردشگری است، بنابراین وجود بخش خصوصی در این حوزه ضروری محسوب می شود.
وی تصریح کرد: استان اصفهان با تنوع بالای طبیعت و اثرهای تاریخی یکی از مرکزهای مهم در کشور است و شهرستان نطنز، نمونه کوچک شده استان است.
الهیاری ادامه داد: شهرستان نطنز، نمونه ‌ای کوچکی از استان اصفهان به شمار می آید که از نظر تنوع اقلیمی و آثار تاریخی در کشور سرآمد و ممتاز است.
وی در ادامه افزود: قلعه طرقرود، بافت تاریخی افوشته، مسجد جامع نطنز و خانه سورگاه تعدادی از این اثرهای تاریخی در حال بازسازی است.
دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی از 6 مرداد به مدت 4 روز در شهرستان نطنز در حال برگزاری است.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.