به گزارش ایرنا ، رسول زرگرپور عصر سه شنبه در دومین جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز در محل دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار کرد: استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که مردمانی با فرهنگ، متمدن و با بلوغ سیاسی بالا را در خود جای داده و منطقه ای مملو از نعمت های خدادادی است.
زرگرپور گفت: استان اصفهان با وجود همه نعمت ها و مواهب الهی با چالش ها و مشکلات ملی روبرو است و افتخار می کنیم که بخش قابل توجه تولیدات صنعتی کشور از جمله 40 درصد بار و 20 درصد مسافران کشور در شریان ها و راه های مواصلاتی استان جابجا می شوند.
وی ادامه داد: حدود 70 درصد صنعت فولاد، 50 درصد صنعت سنگ های ساختمانی ، 60 درصد مصنوعات طلایی و 25 درصد فرآورد های نفتی در اصفهان تولید می شود و این کارنامه در حوزه های مختلف در اصفهان فرا استانی است.
استاندار اصفهان افزود: با توجه به وجود بحران های مختلف در استان از جمله کمبود آب و مسائل زیست محیطی، محور توسعه استان روی صنعت و کشاورزی تعریف نخواهد شد و اولویت هایی چون علم و فناوری و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان مدنظر خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید نگاه مسوولان استان بر رشد، توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگر اعم از مرکز استان و سایر شهرستان ها باشد و هنر مدیریت صحیح می تواند این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
زرگرپور با بیان این که تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان در دست بررسی و تهیه است ، اظهار کرد: باید گردشگری سلامت را در کنار سایر بخش های حوزه گردشگری ایجاد و تقویت کنیم که باغشهر نطنز با داشتن آب و هوای مطبوع مناسب ورود به حوزه گردشگری سلامت با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خواهد بود.
وی بهره گیری از همه ظرفیت های نخبگان علمی نطنز و بادرود را در جهت توسعه و شکوفایی مراکز علمی، دانشگاهی و گردشگری و جذب سرمایه گذاری مورد تاکید قرار دارد.
دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی از 6 مرداد به مدت 4 روز در شهرستان نطنز در حال برگزاری است.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.