مسعود اهتمام روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کنسرت ها در شهرهای مسکو، بلگراد، نویساد، اوبرنواتس و فستیوال بین المللی موسیقی روز دانوب صربستان از پنجم تا 11 تیر سالجاری اجرا می شود.
وی افزود: هدف اصلی گروه ما شرکت در فستیوال روز رود دانوب در صربستان است که به دعوت شهرداری و بخش فرهنگی شهر نوویساد صربستان دراین رویداد مهم شرکت می کنیم .
وی گفت: این فستیوال موسیقی فولکلور کشورهای اروپایی و آسیایی را به نمایش می گذارد.
اهتمام گفت: گروه ما تنها گروه ایرانی و از اصفهان است که برای بار دوم به این کشور عازم می شود و موسیقی اصیل ایرانی اجرا می کند.
سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان افزود: این برنامه به دعوت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر بلگراد به مناسبت عید سعید فطر و اجرای ویژه ای برای ایرانیان مقیم صربستان و دیپلمات ها و سفرای شهر بلگراد است.
وی گفت: پس از آن در شهر ابرنواتس یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی صربستان باز اجرای برنامه خواهیم داشت و در بازگشت از صربستان عازم مسکو پایتخت روسیه خواهیم شد و در آنجا نیز کنسرت اجرا خواهیم کرد.
وی اسامی نوازندگان گروه خود را محمد شجاعی نوازنده نی، ابراهیم رضایی نوازنده دف، امید بابک پورنوازنده تار، فریبرز علاقه بند نوازنده رباب و بم تار، بهنام قاضی نوازنده کمانچه، محمد رضا همدمی خواننده ومسعوداهتمام سنتور و سرپرست گروه عنوان کرد.
اجرای آواز سنتی، سازهای دف، سنتور، نی، کمانچه، کوزه و تار از جمله برنامه های گروه موسیقی نغمه است که در اروپا اجرا می شود.
سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان تصریح کرد: این گروه موسیقی با بیش از20 سال سابقه هنری به زبان های شیرین و لهجه های دلنشین مناطق مختلف ایران مانند لری، کردی، آذری، گیلکی، مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی برنامه اجرا کرده است .
وی اظهار کرد: اجرای برنامه در کشورهای امارات عربی متحده، قطر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش و جشنواره های سوئد، ترکمنستان، ازبکستان، ارمنستان و بلغارستان،پرتقال، لهستان و سایر کشورها از دیگر فعالیت های برون مرزی این گروه است.
گ/8114/ 6022 خبرنگار: امیرحسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.