به گزارش ایرنا، محمدحسین آقایی شامگاه شنبه به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار کرد: این رقم بر اساس آمار اداره های متولی شامل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استخراج شده است.
وی در خصوص قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در اراضی ملی شهرستان کاشان نیز افزود: از ابتدای تیر 95 تا پایان خرداد امسال با احکام قطعی قضایی و مباشرت اداره های متولی 1530 مترمربع از مستحدثاث غیرقانونی که بیشتر در روستاهای دٌره، مسلم آباد و حُسنارود بود، قلع و قمع و از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شده است.
رئیس دادگستری کاشان خاطرنشان کرد: رفع تصرف از پلاک 156 موسوم به دِرم به مساحت 29.5 هکتار و پلاک ثبتی 64 اصلی واقع در باقرآباد به میزان 156 هزار و 501 مترمربع، پلاک 225 اصلی در روستای باریکّرسف به مساحت 21.5 هکتار و پلاک فرعی 178 از 112 اصلی موسوم به مراتع مال به مساحت 90 هکتار نیز رفع تصرف و بیت المال بازگردانده شده است.
وی ارائه آمار و ارقام توسط دستگاه های اجرایی برای بیان عملکردشان را بسیار مهم دانست و گفت: مجموعه دادگستری شهرستان کاشان بیان آمار عملکردش را برای مردم افتخار نمی داند چون هر اندازه آمار بیشتری از پرونده ها و دعاوی ارائه شود، بیانگر آن است که اخلاق در جامعه دستخوش تغییر و تحول زیادی شده است.
آقایی در عین حال خاطرنشان کرد: از ابتدای تیر سال گذشته تاکنون 79 هزار و 404 فقره پرونده به مجموعه دادگستری کاشان متشکل از دادسرا، شعبه های حقوقی و کیفری یک و دادگاه انقلاب وارد شده است.
وی تصریح کرد: در همین مدت 82 هزار و 789 فقره پرونده نیز با همت و پشت کار همکاران قضائی در دادگستری کاشان مختومه شده است.
آقایی با بیان اینکه در مدت یکسال گذشته 11 هزار و 704 فقره پرونده هم به شورای حل اختلاف شهرستان وارد شده است، گفت: در این مدت 12 هزار و 204 فقره پرونده در این شورا مختومه شده است.
وی همچنین شمار پرونده های وارده به مجموعه دادگستری و شورای حل اختلاف این شهرستان را در مجموع 91 هزار و 108 فقره پرونده بیان کرد و افزود: 94 هزار و 933 فقره پرونده در مدت یکسال گذشته در دادگستریشهرستان کاشان با تلاش همکاران قضائی و اداری و کارکنان شورای حل اختلاف مختومه شده است.
رئیس دادگستری کاشان بیان کرد: افزون بر مختومه شدن این شمار پرونده (94 هزار و 933 فقره)، 3 هزار و 885 پرونده هم از موجودی پرونده های دادگستری این شهرستان در مدت یکسال گذشته کاسته شده است.
وی با اشاره به اینکه شمار پرونده های وارده یکسال گذشته به دادگستری کاشان در قیاس با مدت مشابه سال قبل آن در 94، به میزان 4.61 درصد رشد داشته است، یادآور شد: خوشبختانه پرونده های مختومه از رشد 4.37 درصدی برخوردار بوده است.
آقایی در ادامه بیا بیان اینگه دادگستری کاشان با کمبود چشمگیر نیروی قضایی مواجه نیست، گفت: از فرودین سال 94 تاکنون چهار شعبه شامل شعبه 9 حقوقی، 106 کیفری 2 و شعبه های 5 و 6 بازپرسی به دادگستری شهرستان افزوده شده است.
وی همچنین از افتتاح سه شعبه خانواده در دادگستری کاشان خبر داد و تصریح کرد: هر سه شعبه که وظیفه آنها رسیدگی تخصصی به دعاوی خانواده است، دارای قاضی مشاوره زن هستند.
7408/6136* خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.