اسرافیل احمدیه روز یکشنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، معادن، اصناف و خدماتی که در سال گذشته موفق به ثبت نام برای تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سامانه در قسمت ' فرآیند طرح رونق تولید 96 ' ثبت نام کنند.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم و برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شده است.
احمدیه خاطرنشان کرد: این برای نخستین بار است که تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای معدنی و صنفی نیز پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: این تسهیلات در سه بخش شامل سرمایه در گردش، طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد و نوسازی و ارتقای ماشین آلات پرداخت خواهد شد.
احمدیه با بیان اینکه در مجموع 300 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است، گفت: از این رقم حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه در گردش و طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد و 100 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و ارتقای ماشین آلات در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: این تسهیلات در بخش سرمایه در گردش برای حدود 10 هزار واحد، در بخش طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد برای 6 هزار واحد و در بخش نوسازی ماشین آلات برای پنج هزار واحد در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.
احمدیه خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و 50 واحد با پیشرفت بالای 60 درصد از استان اصفهان هستند که این تسهیلات فرصت خوبی برای آنها جهت پیشرفت و تکمیل طرح ها ست.
وی با اشاره به مشکل هایی که برای ثبت نام اصناف در سامانه بهین یاب وجود داشت، تصریح کرد: این موضوع به وزارت کار گزارش شده و مشکل آن در حال برطرف شدن است.
احمدیه با بیان اینکه همه کارهای مربوط به بررسی ثبت نام ها و پرونده های آنها در داخل استان اصفهان انجام می شود، گفت: دولت منابع خوبی برای حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته و لازم است که واحدهای صنعتی و خدماتی برای بهره مندی از آنها هرچه زودتر اقدام کنند.

*** پرداخت 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی اصفهان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین گفت: سال گذشته در مجموع بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید و همچنین بطور مستقیم از سوی بانک ها، پرداخت شد.
وی افزود: این تسهیلات شامل هشت هزار و 300 میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی با تعداد کارگران کمتر از 100 نفر، 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای واحدهای با تعداد کارگران بالای 100 نفر و هشت هزار میلیارد ریال به طور مستقیم از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی بوده است.
احمدیه همچنین آخرین آمار واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اصفهان را حدود 9 هزار و 150 واحد اعلام و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون حدود 400 واحد به آمار استان اضافه و از طرفی تعدادی واحد به دلیل راکد بودن و پیشرفت نکردن با وجود اخذ جواز تاسیس از فهرست حذف شدند.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولید از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.