به گزارش ایرنا به نقل از ستاد اطلاع‌ رسانی سی‌ امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ' علیرضا رضاداد ' روز شنبه در نشستی خبری، افزود: در جشنواره سی و سوم فیلم فجر هم دو انیمیشن در جشنواره شرکت داشتند زیرا این حوزه می‌ تواند مخاطبین بیشتری را به خودش جذب کند.
وی یادآور شد: استعدادهای زیادی ‏در این حوزه در کشور ما وجود دارد که می‌‌توان با سرمایه گذاری روی آنها به نتایج ارزنده ای دست یافت.‏‎ ‎
رضاداد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ‌برای نمایش کودکان یک سانس مستقل از نمایش آثار نوجوانان پیش‌بینی شده است.
وی افزود: پیش‌ بینی قبلی این بود که این دوره با رویکرد ‏کودکان در اصفهان برگزار شود و حتی بحثی هم بود که بخش های کودک و نوجوان از یکدیگر جدا شود.
رضاداد اضافه کرد: به اینصورت که بخش کودک ‏در اصفهان و بخش نوجوان در همدان بصورت یک سال در میان برگزار شود.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: در شورای سیاستگذاری تجربه برگزاری دو دوره مستقل جشنواره نوجوان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که داوری بخش کودک را جدا کنیم.
‏وی همچنین گفت: جشنواره امسال به دلیل زمانبَر شدن انعقاد تفاهمنامه بین سازمان سینمایی و شهرداری ‏اصفهان باوقفه برگزار می شود.
رضاداد افزود: باتوجه به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در زمستان و همزمانی ماه های محرم و صفر با مهر و آبان، اوایل تابستان بعنوان بهترین زمان برای برگزاری جشنواره بین ‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: به ‏این دلیل که در فصل تابستان مدارس تعطیل است، فصل تابستان زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است و تاثیر بسزایی در رونق بخشیدن به اکران فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد داشت.
رضاداد ادامه داد: می توان از تجربه برگزاری سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در فصل تابستان برای برگزاری این جشنواره در فصل تابستان برای سال های آینده استفاده کرد.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیر در اصفهان برگزار می ‌شود.
د/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ‏** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.