به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسول جهانگیری ، در همایش تجلیل از اصناف اصفهان که در محل تالار کوثر برگزار شد، اظهار داشت:  در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند و در صورتی که موانع کسب و کار و اشتغال شناسایی رفع شود می توان شاخص های تولید و اشتغال در اصناف را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

وی با بیان اینکه حرکت های عمیق و زیربنایی در این شش ماه آغاز شده است، افزود: موفقیت ما در زمینه تعامل و همکاری هیات رئیسه اتاق و اتحادیه های صنفی بالاتر از انتظارات بود البته در زمینه برخی از کارهای با مشکلاتی در سطح اجرا مواجه شدیم که سرعت حرکتمان را گرفت اما همچنان در حال حرکت رو به جلو هستیم.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان تحول و رشد اتاق در شش ماهه اخیر را ناشی از رای و تمایل اتحادیه ها به تغییر دانست و اظهار داشت: حضور فعال اتاق در تمام جلسات، افزایش همکاری با دستگاه های دولتی و خصوصی باعث شد که تقابل ها جای خود را به تعامل بدهند و در بسیاری از موارد مشکلات اصناف کاهش و حل شود.

جهانگیری کمبود فضای فیزیکی در اتاق اصناف و بروز برخی از مشکلات برای کمیسیون های شش گانه اتاق از چالش های پیش روی اصناف داست و گفت: اتاق اصناف ملکی را در اختیار دارد که در گذشته در اختیار یکی از نهادهای اقتصادی بود که به واسطه کمک های استاندار ناصفهان این فضا به زودی به اتاق اصناف بازگردانده خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ساختمان تا پایان سال تحویل اتاق اصناف خواهد شد و کمیسیون های تخصصی و دبیران آنها در این نهاد مستقر خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: روابط خوب اتاق اصناف با مدیریت بازرسی اصناف و هماهنگی سیاست های اتخاذ شده با آنچه در اجرا شاهد آن هستیم این دو نهاد را به یک ید واحد پرقدرت تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: برای ریل گذاری صحیح در مسیر اشتغال و تولید اصناف کمیته اقتصاد مقاومتی در اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تشکیل شده است.

جهانگیری به توافق اخیر مالیاتی اتاق اصناف با اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان اشاره و اظهار داشت: بر اساس این توافق مودیانی که در گروه دوم طبقه بندی می شوند و افرادی از گروه سوم که مشمول توافق ۸ درصدی مالیاتی نمی شوند می توانند از کف توافق ۱۲ درصدی استفاده کرده و مالیات سال ۹۵ خود را قطعی کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 683909
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.