الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** راه اندازی آزمایشی قطار شهری اصفهان تا ایستگاه میدان آزادی ( دروازه شیراز) در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان قرار داشت. مرحله سوم خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه چهار راه تختی تا میدان آزادی روز پنجشنبه به طور آزمایشی و با حضور مسئولان راه اندازی شد و به گفته مسئولان شهرداری پس از یک هفته کار آزمایشی، به طور رسمی افتتاح خواهد شد. بدین ترتیب شهروندان اصفهانی می توانند از ایستگاه قدس و ملک شهر ( در شمال شهر اصفهان) تا میدان آزادی ( در جنوب شهر) را با مترو طی کنند.
*** اعتراض کشاورزان فلاورجانی به پایین بودن قیمت خرید خیار دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، تعدادی از کشاورزان فلاورجان دراعتراض به پائین بودن قیمت خرید محصول خیار توسط دلالان و بنگاه داران اقدام به معدوم کردن چندین بار خیار تازه که آماده عرضه به بازار بود کردند.
*** آماده بودن حکم دیه قربانیان اسیدپاشی اصفهان نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. به گزارش برخی منابع خبری و به نقل از خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، حکم دیه اسیدپاشی معروف اصفهان صادر شده است و دو تا سه خانم قربانی می‌توانند دیه خود را بگیرند ولی متاسفانه هنوز فرد شناسایی نشده تا مجازات اصلی صورت بگیرد.
*** تصادف زنجیره ای در اتوبان ذوب آهن اصفهان با 2 کشته ، افزایش 10 درصدی مصرف برق در اصفهان و برقراری پرواز اصفهان - مسکو و سن پترزبورگ نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** احتمال جیره بندی آب در برخی نقاط کشور از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. وزیر نیرو با اعلام اینکه در شهرهای اصفهان و شیراز و همچنین استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان مشکل جدی تامین آب داریم، گفت: در صورتی که مردمِ این مناطق با وزارت نیرو همکاری و مقداری مصارف خود را کم کنند، جیره بندی آب در این مناطق نخواهیم داشت.
*** تعیین تکلیف سپرده گزاران ثامن الحجج نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گزارش برخی منابع خبری، مدیر عامل بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرده و قبل از ۲۰ تیر پرداخت‌ها آغاز خواهد شد.
*** آتش سوزی در منطقه اوین تهران نیز از اخبار مورد توجه بود. عصر چهارشنبه بخشی از فضای سبز در منطقه اوین تهران در بزرگراه یادگار امام (ره) خیابان دشت بهشت دچار آتش سوزی شد که دود بسیار زیادی بهمراه داشت.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
گ/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.