الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات حسن روحانی درباره ولایت و تشکیل حکومت از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته بود. رئیس جمهوری در ضیافت افطار با علما و روحانیون با بیان اینکه مسأله ولایت با تشکیل حکومت دو مقوله جدا از هم است که نباید با هم خلط ‏شود، گفت: بخشی از مسائل ما اعتقادی است و از دیدگاه دین مبین اسلام، همه بحث های اعتقادی، برهان، دلیل، ‏بینه و استدلال دارد. در این بخش اعتقادی، بحث رای مردم و آرای مردم اصلا مطرح نیست، آنجا ‏عقل، استدلال، بینه و دلیل مطرح است و به همین دلیل هم این مباحث تقلیدی نیست.‏ روحانی ادامه داد: مباحث توحید، نبوت، امامت و عدل الهی، مسائلی نیست که بخواهیم درباره ‏اینها بگوییم کسی درباره امامت امام بیاید رای بدهد. اصلا بحث رای مطرح نیست؛ بحث علمی، ‏نظری، عقلی و استدلالی است. مساله علمی ارتباطی به رای مردم ندارد.‏
وی همچنین با بیان اینکه پرتاب موشک از سوی سپاه علیه داعش کاملا درست، بجا و ضروری بود گفت:‌ درحوزه امنیت ملی بحث جناح و حزب وجود ندارد و اگر تصمیم می‌گیریم به مکانی موشک بزنیم این تصمیم درحوزه امنیت ملی ما قراردارد.
*** انتشار فهرست بانک های خصوصی و موسسه های مالی مورد تایید بانک مرکزی نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود.
به گزارش برخی منابع خبری، بانک مرکزی فقط 20 بانک خصوصی و پنج موسسه مالی و اعتباری را مجاز و مورد تایید اعلام کرده است. این موسسه های مالی شامل توسعه، نور، ملل، کاسپین و کوثر است.
*** اعلام میزان فطریه و کفاره امسال از سوی آیت الله مکارم شیرازی نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه در شبکه های اجتماعی بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ 15 هزار تومان و برنج ایرانی، مبلغ 30 هزار تومان اعلام شده است. کفاره روزه غیر عمد (عذر) برای هر روز مبلغ 2 هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ 120 هزار تومان است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** افزایش خروجی سد زاینده رود از اول تابستان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد: خروجی آب از سد زاینده رود برای کشت کشاورزان غرب اصفهان به مدت 20 روز از اول تیرماه افزایش می یابد. به گفته وی این امر به معنای جریان آب در بستر زاینده رود در کلانشهر اصفهان نیست.
*** محکومیت انتخاباتی سه فرماندار در استان اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود.
رئیس دادگستری کل استان اصفهان از محکومیت غیر قطعی سه نفر از فرمانداران استان اصفهان به تخلفات انتخاباتی خبر داد.
احمد خسروی وفا حکم این فرمانداران را جزای نقدی بدل از حبس اعلام و از ذکر نام این افراد خودداری کرد.
*** غرق شدن جوان 35 ساله در دریاچه ذوب آهن در زرین شهر نیز دیگر خبر محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. مرد جوان 35 ساله ای روز سه شنبه به دلیل بی احتیاطی و ورود غیر مجاز به آب های دریاچه مصنوعی مجموعه تفریحی قایقرانی ذوب آهن اصفهان در زرین شهر جان خود را از دست داد.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
گ/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.