به گزارش ایرنا، محمد باقری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز بسیج اساتید ( سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران) افزود: عضویت و جذب اساتید دانشگاه ها در این تشکیلات در سه ماهه اول سال 96 پیشرفت 75 درصدی پیدا کرده است.
وی گفت: از مجموع بیش از 150 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح استان اصفهان 78 دفتر و کانون بسیج استادان راه اندازی شده است.
باقری با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید در جذب اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سطح استان فعالیت می کند گفت: سال گذشته 10 دفتر و کانون بسیج استادان در دانشگاه های استان افتتاح شد.
وی افزود: سازمان بسیج اساتید در سطح کشور بصورت خودجوش تشکیل شد و به عنوان یکی از سازمان های قشری بسیج مستضعفین محسوب می شود.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت:بستر راه اندازی دفاتر در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و کشور بر مبنای شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شده است.
وی با اشاره به اهداف تشکیل مجموعه بسیج اساتید افزود: تحقق دستورات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بسط و تحقق فرهنگ بسیج در دانشگاه ها، کمک به ایجاد زمینه روحیه بسیجی در حوزه های فرهنگی و علمی، تعامل و وحدت سازنده بین حوزه و دانشگاه و مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز در سطح کشور از مهمترین اهداف تشکیل بسیج اساتید محسوب می شود.
باقری گفت: ایجاد صدای واحد از سوی اساتید انقلابی دانشگاه ها در مواجه با مسائل انقلابی، سیاسی و اجتماعی، ایجاد و ارائه راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان از دیگر اهداف تشکیل این مجموعه محسوب می شود.
وی گفت: افزایش کارآمدی نظام و ایجاد بستری برای اجرای دستورات امام (ره) و رهبری در دانشگاه ها ، توسعه حلقه های هم اندیشی و تعالی صالحین، توسعه حلقه های علمی و پژوهشی، توسعه شبکه ای اساتید و فرماندهان جنگ نرم و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی و دانش افزایی اساتید از ماموریت های این سازمان است.
باقری با بیان اینکه حلقه های هم اندیشی و تعالی صالحین به عنوان یکی از حلقه های اجرایی سازمان بسیج اساتید محسوب می شود افزود: در بعضی از دانشگاه های استان حداقل یک حلقه هم اندیشی و در برخی از دانشگاه های بزرگ و مادر استان هم 10 حلقه هم اندیشی و حلقه صالحین تشکیل شده است.
وی افزود: هدف اصلی از راه اندازی حلقه های هم اندیشی و حلقه های صالحین، معرفت افزایی و آشنایی علمی در حوزه های سیاسی و اجتماعی است.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری کرسی های نظریه پردازی و نقد، یکی از رسالت های مجموعه بسیج اساتید محسوب می شود اظهار کرد: سه کرسی مهم نظریه پردازی و نقد در سه ماهه اول سال 96 با توجه به نیازهای دانشگاه ها برگزار شده است.
وی گفت: کرسی نظریه پردازی در حوزه جغرافیا در دانشگاه آزاد نجف آباد، کرسی نظریه پردازی در حوزه مسائل اقتصادی در دانشگاه اصفهان و کرسی نظریه پردازی در حوزه مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان برگزار شده است.
باقری با بیان اینکه برگزاری کرسی های نظریه پردازی با استقبال اساتید دانشگاه ها رونق خاصی پیدا خواهد کرد گفت: پیش بینی می کنیم که در 6 ماهه دوم سال و تا پایان سال جاری پنج کرسی نظریه پردازی دیگر در سطح استان برگزار کنیم .
31 خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، روز بسیج اساتید است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.