به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علیرضا جوادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاتر نسیم مهر یکی ازشاخه ها وشعبه های نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه های علوم پزشکی است، افزود:صحبت و مشاوره با بیماران و همراهان بیماران از مهمترین وظایف روحانیان دفاتر نسیم مهر محسوب می شود.
وی گفت: دفتر نسیم مهر از سال 87 در بیمارستان های دولتی اصفهان و شهرستان های این استان آغاز به کار کرده است.
حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه در مجموع 49 روحانی مرد و زن در دفاتر نسیم مهر بیمارستان های دولتی استان اصفهان فعالیت می کنند ،افزود: از این تعداد 34 نفر در 17 بیمارستان شهرستان اصفهان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اعلام آمادگی برای ارائه این طرح در سایر بیمارستان های استان اصفهان گفت : طرح دفاتر نسیم مهر و تجربیات 8 ساله این طرح برای اجرا به بیمارستان های تحت مدیریت تامین اجتماعی استان هم ارائه شده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:آشنایی با اصطلاحات پزشکی و اطلاعات اولیه پزشکی و گذراندن دوره های بدو خدمت و ضمن خدمت برای روحانیان شاغل در این طرح الزامی است.
وی گفت: صحبت با بیماران و آشنا سازی آنها با موضوع قضا و قدر، عدالت خدا، مصیبت ها و گرفتاری های دنیوی و فلسفه آنها و خیر و شرها و تسکین آلام بیماران و همراهان بیماران از مهمترین وظایف روحانیان نسیم مهر محسوب می شود.
وی گفت:دفاتر نسیم مهر مهمترین مکان برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مسائل پزشکی بیماران و پرسنل بیمارستان ها محسوب می شود.
حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه در هر کدام از بیمارستان های دولتی استان یک روحانی خانم و یک روحانی مرد حضور دارد گفت:یکی دیگر از وظایف روحانیان در این طرح،ارتباط با همراه بیمار برای ارائه مشاوره و تسکین آلام آنها ست.
وی گفت: در مدت اجرای این طرح در بیمارستان های استان میزان تنش و درگیری همراهان بیمار با کارکنان بیمارستان ها به شدت کاهش پیدا کرده است.
حجت الاسلام جوادی گفت: بازخورد اجرای این طرح و فعالیت روحانیان در بیمارستان های استان اصفهان بسیار مثبت بوده و حتی یک مورد هم نارضایتی و شکایت در این مورد از مدیران بیمارستان ها ارائه نشده است.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما ایجاد آرامش برای بیمار و بیمارستان است گفت: بیش از 50 درصد بیماران بعد از بهبود بیماری و ترخیص از بیمارستان هم ارتباط خود را با نماینده نسیم مهر در بیمارستان ادامه می دهند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.