محسن حاج عابدی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت کشت گیاهان دارویی همانند زعفران، موسیر و مرغوبیت تولید این محصولات در شهرستان تیران و کرون امسال افرایش می یابد.
وی بیان کرد: برای کشت گیاهان دارویی، سرمایه گذاری در این عرصه انجام شده و علاوه بر بستر سازی، جلسات آموزشی کاشت گیاهان دارویی در شهرستان برگزار می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: کاشت گیاهان آپارتمانی نیز یکی از ظرفیت هایی است که آموزش کاشت آن در شهرستان در حال انجام است .
وی همچنین از برگزاری تور های گردشگری در مناطق کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود : با این برنامه ، ظرفیت ها ، فرصت های موجود به متقاضیان و افراد جویایی معرفی می شود .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: این شهرستان در عرصه تولید گیاهان زینتی وارد شده است.
شهرستان تیران و کَروَن در ۴۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است. تیران و کرون از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری و از شرق و شمال به شهرستان نجف‌آباد، از غرب به شهرستانهای فریدن و چادگان از جنوب به شهرستان لنجان محدود می‌گردد. این شهرستان دارای هوایی نسبتاً معتدل و زمستان‌های سرد است.
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان تیران و کرون در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۹۰۴۷ نفر بوده‌ وگویش اصلی این شهرستان فارسی است. شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است.
بادام، گردو، انگور، انار، زردآلو، آلبالو، هلو، زعفران، محصولات از مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.
خبرنگار: اکبر مهدیزاده : تنظیم و انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.