به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از ' حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی' اضافه کرد: رسانه به عنوان نمادی با اهمیت برای نظام، مردم و استان مورد توجه است و باید نگاه جامع ‌تری به مجموعه رسانه‌ها داشته باشیم.
وی گفت: رسانه ها نقش مهمی در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ و دانش عمومی بر عهده دارند و مجموعه‌ها و نهادها نیز باید از ظرفیت رسانه ها در راستای برطرف شدن مشکلات استان اصفهان استفاده کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: باید با ارتقای سواد رسانه ‌ای از ظرفیت رسانه‌ ها برای توسعه فرهنگی و افزایش دانش عمومی، گام‌ های جدی برداریم.
وی با تاکید بر اینکه سیاست ما در این اداره کل حمایت از رسانه ها است، تصریح کرد: سال های اخیر ده ها رسانه چاپی و پایگاه‌ خبری در استان اصفهان ایجاد شده و فعالیت آنها ادامه یافته است.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه نشریات، کلید حل مشکلات و بازتاب دهنده نظر و دیدگاه مردم هستند گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حمایت همه جانبه از رسانه های استان برای تقویت سایر ابعاد رسانه ای استان اقدام های زیر ساختی متعددی انجام داده است.
وی با اشاره به رشد ٣٥ درصدی صدور مجوز نشریات طی 2 سال اخیر، گفت: مجوز فعالیت 111 رسانه شامل ( ٨٤ رسانه چاپی و ٤٧ رسانه الکترونیک) در سال‌های ٩٤ و ٩٥ صادر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان سال 93، سیصد و 15رسانه مجوز فعالیت داشتند، گفت: اکنون نیز ٩٣ درخواست در نوبت هیات نظارت بر مطبوعات قرار دارد.
حجت الاسلام ارزانی با قدردانی از رسانه های استان گفت: این اقدام ها، تنها بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است و این اداره کل در راستای حمایت و تقویت رسانه‌ها و نشریات محلی و خبرنگاران استان، از پژوهش ها، نظریات و دانسته های متخصصان صاحب نظر در این حوزه استقبال می کند و حمایت های لازم را نیز در این رابطه انجام خواهد داد.
ت 7150/ 2093 * خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.