الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** آغاز به کار مراکز دولتی در روزهای 19 و 23 رمضان با 2 ساعت تأخیر از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود اعلام کرد با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.
*** تبدیل شدن بخشی از محل حادثه تروریستی در مجلس به موزه نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، بخشی از ساختمان محل حمله تروریست ها در هفته گذشته در مجلس تبدیل به موزه یادمان شهدای ترور توسط تروریست‌ها برای ثبت در تاریخ می شود و دست‌نخورده باقی می ماند.
*** ثابت نشدن ریختن پنبه در حلیم نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته است که براساس شکایت های مردمی مبنی بر وجود پشم گوسفند در حلیم، مجبور به اعلام هشدار شدیم، اما این موضوع ثابت نشد.به گفته وی،بدلیل اینکه افراد مدعی دستفروش بودند، نتوانستیم حلیم را آزمایش کنیم به همین دلیل موضوع وجود پشم و پنبه در حلیم ها به اثبات نرسید.
*** شکست تیم والیبال آرژانتین از ایران نیز دیگر خبر مورد توجه بود. تیم ملی والیبال آرژانتین پس از پذیرش شکست سه بر دو برابر ایران به کار خود در هفته دوم لیگ جهانی بدون کسب پیروزی در تهران پایان داد تا همچنان با یک برد و سه امتیاز در رتبه دوازدهم جدول سطح یک لیگ جهانی باقی بماند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تداوم هوای سالم اصفهان از ابتدای خرداد نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. بر اساس اعلام اداره محیط‌ زیست اصفهان، شاخص آلودگی هوا در اصفهان همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.
*** اصفهان بعنوان دارنده یک سوم از رشته های صنایع دستی جهان از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این استان یک سوم از کل رشته‌های صنایع دستی جهان را داراست که این مهم جایگاه ویژه‌ای به این استان در کشور و جهان بخشیده است.جعفر صالحی افزود: تاکنون 602 رشته صنایع دستی در جهان شناسایی شده که از این تعداد ایران با 299 رشته، نیمی از آنها و استان اصفهان از این تعداد 196 رشته را به خود اختصاص داده است.
گ/301 / 6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.