به گزارش ایرنا، حمید ظهرابی روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی محیط زیست در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دراین راستا با اقداماتی شامل حذف مصرف سوخت مازوت از دو نیروگاه اصفهان، تغییر سوخت‌ های بنزین و گازوئیل از یورو 3 به یورو 4، نوسازی ناوگان حمل و نقل و چهار برابر کردن پایش از صنایع این اتفاق خوب در استان رقم خورده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس تعداد روزهای سالم از 107 روز در سال 92 به 294 روز در سال 95 و تعداد روزهای ناسالم نیز از 258 روز در سال 92 به 72 روز در سال گذشته رسید.
مدیرکل حفظات محیط زیست اصفهان، شناسایی کانون های بحران فرسایش بادی و گرد و غبار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرد و گفت: با تعطیلی کارخانه های گچ سنتی، تعطیلی و تمدید نشدن مجوز معادن گچ خاکی و انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به کانون های فرسایش بادی این کانون ها نیز تحت کنترل قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی گاوخونی با مشارکت کلیه ذینفعان حوضه آبخیز زاینده رود در استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری اتمام یافته و در نوبت تصویب در مراجع قانونی ذیربط است.
همچنین در این همایش رویا کلیشادی،رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر کاهش آثار مخرب محیط زیست در جهت افزایش طول عمر افراد تاکید کرد.
وی اظهار کرد: آلودگی محیط زیست علاوه بر تاثیر روی دستگاه تنفسی بر روی سایر اعضای بدن شامل مغز و اعصاب، کلیه و قلب و عروق بسیار تاثیرگذار است.
وی درست مصرف کردن انرژی و تغذیه سالم و تحرک کافی را از جمله راهکارهای کاهش اثرات آلودگی هوا بر بدن انسان برشمرد.
در پایان این همایش که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی محیط زیست در تالار نفیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد از فعالان زیست محیطی استان تجلیل شد.
از 16 تا 22 خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.