به گزارش ایرنا، علیمحمد یوسفیان روز دوشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: تقویت نهاد خانواده و افزایش رضایت مندی در زندگی خانوادگی، تقویت جایگاه زنان و نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنان، پوشش خدمات بیمه ای برای همه زنان سرپرست خانوار و تسهیل فرآیند قانونی ساعت کار بانوان شاغل در اداره ها از جمله اقدام های ارزشمند دولت یازدهم در حوزه بانوان و خانواده است.
وی با اشاره به سیاست های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی بیان کرد: اشتغال بانوان در شغل های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اداری از جمله لوازم تحقق عدالت اجتماعی و تعالی جامعه است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با این رویکرد بحث توان افزایی اجتماعی و اقتصادی زنان از طریق ایجاد فضای مشارکت و گسترش آموزش، ارتقای دانش، مهارت و توانایی حرفه ای را در دستور کار دارد و از اشتغال زنان با تاکید بر کسب و کارهای خرد، مشاغل خانگی و تقویت تعاونی ها بویژه برای زنان سرپرست خانوار و روستایی و افزایش آگاهی عمومی آنان حمایت می کند.
یوسفیان تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به زنان از نوع جنس دوم نیست بلکه معتقد است زنان در کنار مردان می توانند نقش اساسی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشند.
وی با بیان این که یکی از رکن های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه ای نیروی انسانی است خاطرنشان کرد: تمام امکانات باید برای فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت زنان تدارک دیده شود و توسعه بدون مشارکت زنان در شهرستان میسر نخواهد بود.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.