به گزارش ایرنا، مجید صالحی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی آران و بیدگل در سالن اجتماعات کانون بنی طبا این شهرستان افزود: تا کنون 602 رشته صنایع دستی در جهان شناسایی شده است که از این تعداد ایران با 299 رشته نیمی از آن ها را به خود اختصاص داده و استان اصفهان هم از این تعداد 196 رشته را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این که صنایع دستی مظهر زنده کردن هویت و هنرمندان این عرصه شناسنامه زنده ما هستند اظهار کرد: وقتی از تمدن هفت هزار ساله سیلک صحبت می کنیم بواسطه آن خدمات هویتی است که درحوزه فرهنگ ارائه کردند.
وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: صنایع دستی اشتغال زا، هویت زا و ارز آور است و می تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
صالحی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد مقاومتی شهرستان آران و بیدگل دو ظرفیت صنایع دستی و گردشگری برای این شهرستان فراهم است که می توان در این زمینه اقدام های زیادی انجام داد.
وی بیان کرد: با رونق گردشگری در این شهرستان می توان به رونق صنایع دستی کمک کرد چون تنها راه ایجاد اشتغال پایدار در صنایع دستی ،اعتماد به حوزه گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های فوق العاده گردشگری و صنایع دستی در شهرستان آران و بیدگل، می توان در این زمینه با برنامه ریزی به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.
شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.