الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تشییع پیکر شهدای حوادث تروریستی تهران در روز جمعه در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. پیکر شهدای حادثه تروریستی هفته گذشته در وداعی باشکوه که نمایانگر وحدت و ایستادگی مردم در برابر تکفیری ها و توطئه چینان علیه امنیت ایران بود، بدرقه شد. مراسم تشییع این شهدا روز جمعه و در 2 مرحله در مجلس شورای اسلامی و پس از آن بعد از برگزاری نماز جمعه برگزار شد. پیکر تعدادی از این شهدا نیز به شهرهای خود برای تشییع و خاکسپاری منتقل شد.
*** توضیحات وزارت بهداشت درباره رونمایی از لباس جدید پرستاری در زاهدان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: رونمایی از یک نوع لباس به نام لباس پرستاری در زاهدان، یک حرکت دانشجویی، نمادین و در سطح آن استان بوده و به هیچ عنوان مسیر قانونی و تایید کمیته یونیفورم وزارت بهداشت را طی نکرده است. میرزابیگی با اشاره به اینکه طراحی لباس پرستاری از سه سال پیش در وزارت بهداشت آغاز شده، افزود: سال گذشته، نمونه های اولیه لباس پرستاری طراحی شد. لباس جدید پرستاری پس از طراحی و تایید در کمیته یونیفورم وزارت بهداشت، رونمایی خواهد شد بنابراین رونمایی از لباس جدید پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
*** ریختن پنبه در حلیم به جای گوشت نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اجتناب از خرید آش رشته و بویژه حلیم خیابانی از احتمال وجود گوشت فاسد، پشم، پنبه و گوشت سایر حیوانات در آن‌ها خبر داده اند. ولایی گفته است که اغلب حلیم های خیابانی که در ایام مبارک ماه رمضان بازار داغی را نیز برای سود جویان و فرصت طلبان ایجاد کرده از مواد غیر استاندارد و حتی پشم گوسفند،مو وپنبه های از دور مصرف خارج شده تهیه می شوند.
*** توقف همه پرواز‌ها به‌ نجف از ۱۰ تیر سالجاری نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، وضع عوارض گمرکی نامتعارف از سوی فرودگاه نجف و عطف به‌ماسبق کردن آن از سال ۲۰۱۰ میلادی در کنار نرخ گران هندلینگ و سوخت باعث شد ایرلاین‌ها تصمیم بگیرند پروازهای نجف را از ۱۰ تیر ۹۶ متوقف کنند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تشدید مبارزه با عوامل بیماری تب کریمه کنگو در دامداری های اصفهان نیز از اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس اعلام وزارت بهداشت درباره مشاهده موارد بیماری در انسان‌ها، مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بخش دام در روستا‌ها و شهرستان‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان و مازندران تشدید شده است.
*** امکان اقامت زنان مجرد در هتل ها نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته رییس اتحادیه هتلداران اصفهان، اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها و مهمانسراها هیچ منع قانونی ندارد. این درحالی است که برخی اقامتگاه‌ها همچنان از پذیرش مسافران زن که تنها مراجعه می‌کنند، خودداری کرده و آن‌ها را به اداره اماکن ارجاع می‌دهند.
به گفته نریمانی حدود 2 دهه از ابطال قانون منع پذیرش زنان تنها در هتل ها در کشور می گذرد.
*** فرود اضطراری پرواز مشهد - اهواز در اصفهان و افزایش کودکان کار در اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.