مجید زینلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بزودی این مرکز به دستگاههای تولید پلاسما و پلاکت تجهیز می شود و زمینه اهدای پلاسما و پلاکت در مرکز انتقال خون خواجو فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مرکز انتقال خون خواجوی اصفهان بصورت موردی پلاکت و پلاسمای ضد هاری اهدا می شود، گفت: توسعه فعالیت های این مرکز در برنامه های اداره کل انتقال خون استان اصفهان قرار دارد.
مدیر کل انتقال خون اصفهان با اشاره به اینکه تخت ها و دستگاه های مربوط به تولید پلاسما برای مرکز انتقال خون خواجوی اصفهان خریداری و سالن خونگیری آن آماده شده است، گفت: در انتظار دریافت مجوز نصب آنها از سوی سازمان انتقال خون هستیم.
وی تاکید کرد: مرکز تولید پلاسما و پلاکت اداره کل انتقال خون استان اصفهان در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
زینلی، به اهدای پلاسمای ضد هاری توسط شهروندان اصفهانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دستگاه های مربوط به تولید پلاسمای ضد هاری نصب و راه اندازی شد و تاکنون 284 اهدا کننده پلاسمای ضدهاری با حضور در این مرکز 2 هزار و 274 واحد پلاسما ضد هاری اهدا کردند.
وی با اشاره به اینکه پلاسمای ضدهاری برای تولید واکسن ضدهاری مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: پلاسمای ضدهاری تولید شده در مرکز انتقال خون اصفهان برای تولید واکسن به سازمان انتقال خون کشور ارسال می شود.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به افزایش سه درصدی آمار اهداکنندگان خون در این استان در سال گذشته گفت: آمار اهداکنندگان خون در این استان در سال گذشته به 128 هزار نفر رسید.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: 56 درصد از این تعداد مربوط به آمار اهدا کنندگان مستقیم است.

** چهار پایگاه انتقال خون اصفهان، آماده خونگیری از روزه داران در شب های قدر
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ادامه گفت: چهار پایگاه انتقال خون استان در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر در شب های قدر ، آماده خونگیری از روزه داران هستند.
زینلی افزود: این پایگاه ها در شب های 19، 21 و 23 ماه رمضان از ساعت 19:30 تا یک بامداد آماده خونگیری از اهدا کنندگان خون هستند.
وی اظهار کرد: در شب های قدر سال گذشته مردم نوعدوست و روزه دار استان اصفهان بیش از یک هزار و 985 واحد خون اهدا کردند.
ت/6994 / 2093 * خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.