به گزارش ایرنا، عبدالرضا مهدی بادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اصلاح، باروری و ثمر دهی دوباره انبوه درختان توت غیر مثمر در سطح شهرستان نطنز، طرح پیوند درختان توت در سراسر شهرستان انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه نطنز و روستاهای اطراف آن به دلیل داشتن تعداد بسیار زیاد درختان توت به عنوان قطب درختان توت مطرح است تلاش می شود در تابستان سال جاری با اجرای طرح مذکور، درختان مثمر جایگزین رقم های نیمه خشک و غیر مثمر شوند.
وی بیان کرد: کلاس های عملی آموزش این طرح از روز جمعه 19 خرداد به مدت دو هفته و به منظور آموزش پیوند بهترین نوع درختان توت شامل توت سفید، شاه توت و توت سیاه در باغ هایی که پیوند های موفق داشته اند، برگزار می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به اینکه توت امروزه یکی از محصولات قابل توجه و مفید کشاورزی و سازگار با وضعیت کم آبی منطقه و هم چنین با بهره وری بالا در بخش های صنایع وابسته به آن از جمله انواع توت خشک، مربا، شربت، شیره و سرکه است، به نظر می رسد کشاورزان نطنزی از این طرح رایگان استقبال خوبی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در مسیر توسعه گردشگری کشاورزی نطنز و سود دهی و رونق کشاورزی منطقه و با همکاری نظام صنفی و ترویج جهاد کشاورزی انجام می شود و هم اکنون در مرحله فراخوان جذب کشاورزان علاقه مند به این طرح هستیم.
شهرستان نطنز دارای 12 هزار و 500 هکتار امور زراعی و باغی است که 7 هزار و 500 هکتار آن به زراعت و 4 هزار و 500 هکتار آن به باغ ها اختصاص دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.