حمیدرضا فدایی  اظهار داشت: سرانه فضای سبز مورد نیاز برای هر شهروند بر اساس استاندارد متناسب با شرایط شهری است که در آن زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: افزایش فضای سبز در شاهین شهر که در جوار صنایع قرار گرفته، لازم و ضروری است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر بیان داشت: ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار یکی از مهمترین فعالیت های این سازمان است.

وی از توسعه ۹۰ هکتار فضای سبز خبر داد و ادامه داد: ۴۰ هکتار طی دو سال قبل فضای سبز ایجاد شده است.

فدایی گفت: شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان به شمار می رود که با توسعه فضای سبز این آلودگی ها تا حدودی کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر افزود: با توجه به اینکه ماندگاری گیاهان و فضای سبز بر پایه آب است، مهمترین محور فعالیت های سازمان پارک ها و فضای سبز توسعه منابع آبی به انواع مختلف بوده است.

وی تقویت نظارت بر نگهداری فضای سبز، تسری دادن جریان علمی و به روز در مجموعه فضای سبز حین نگهداری، نگهداری درست فضای سبز برای افزایش کیفیت واحد سطح فضای سبز را از جمله اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفیت فضای سبز شاهین شهر دانست.

فدایی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته ۹۰ هکتار فضای سبز در شاهین شهر ایجاد شده است، گفت: شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان به شمار می رود که با توسعه فضای سبز این آلودگی ها تا حدودی کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل واحد آموزش، پژوهش و تحقیقات در این سازمان گفت: با تشکیل این واحد یکی از خلاءهای بزرگ سازمان پارکها مرتفع شد و طی یک و نیم سال گذشته ۱۵۴۰ ساعت آموزش برای پرسنل در بخش های مختلف برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر با ابراز نگرانی از اینکه در حال حاضر مشکل کم آبی گریبانگیر بسیاری از شهرها شده و شاهین شهر نیز از این بحران مستثنی نبوده است، افزود: مدیریت و استفاده صحیح از منابع آبی در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته و تاکنون اقدامات زیادی برای مدیریت منابع آبی در این شهر انجام شده است.

وی وسعت فضای سبز شاهین شهر را ۳۰۵ هکتار و سرانه هر شهروند شاهین شهری را در حال حاضر ۱۶.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: از مهمترین کارهایی که برای توسعه فضای سبز می توان انجام داد را توسعه عمودی فضای سبز است.

فدایی بیان داشت: کیفیت فضای سبز را در شاهین شهر با درختکاری افزایش دادیم.

وی بودجه سال گذشته این سازمان را ۱۹ و نیم میلیارد تومان اعلام کرد: ۸۲ درصد این بودجه در بخش عمرانی و ۱۹ درصد آن در بخش جاری هزینه شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667337
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.