معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اهداء اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کاشان به چند بیمار نیازمند خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی جعفری گفت: مرحومه مهتاب نوروززاده جوان کرمانشاهی ساکن کاشان در اثر سانحه دچار مصدومیت و به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.

وی افزود: علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی این جوان دچار مرگ مغزی شد که با رضایت و فداکاری خانواده وی و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخشICU به این بیمارستان و اکیپ اعزامی از تهران به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی افزود: اعضای بدن مرحومه نوروز زاده برای اهداء دو کلیه، کبد، قلب و سایر نسوج قابل پیوند به بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) تهران انتقال داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به اینکه این اهداء اولین مورد اهدا عضو سال جاری در کاشان است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون همچنین سه خانواده دیگر به اهداء اعضاء عزیزان‌شان رضایت داده اند ولی با توجه به اینکه زمان تصمیم گیری به رضایت از طرف خانواده در حفظ و نگهداری اعضای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است بیماران مذکور به علت از دست رفتن زمان برای تصمیم گیری، فوت کردند و به  اهداء عضو نرسیدند.

گفتنی است داوطلبان اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به معاونت درمان علوم پزشکی کاشان و یا پورتال WWW.ehda.ir  نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.