امام جمعه شهرستان خوانسار دراین مراسم با اشاره به نقش حضرت خدیجه کبری در پیروزی اسلام برکفرگفت: این بانوی بزرگ اسلام یک بسیجی واقعی بود و حضرت خدیجه (س) و امام علی (ع) بهترین الگو برای یک فرد بسیجی هستند که از همه چیز خود برای اسلام گذشتند
حجت الاسلام رسول خواجه کریمی افزود : حضرت خدیجه سلام الله علیها همه اموال و زندگی خود را در اختیار پیامبر اسلام قرار داد.
وی افزود: بسیجی یعنی کسی که همه چیز خود را وقف حفظ و ترویج اسلام کند و امام خمینی (ره) بسیج را بر مبنای همین الگوها تاسیس کردند تا مردان و زنانی که همه هستی خود را فدای اسلام می کنند در این شجره طیبه جمع شوند.
امام جمعه خوانسار با تاکید بر شکل گیری بسیج مردمی در سایر کشورهای اسلامی تصریح کرد: حشد الشعبی گردان های امام خامنه‌ای و فجر در عراق و سوریه نیز بر اساس همین تفکر امام (ره) شکل گرفته اند.
وی اظهارکرد: رهبر شیعیان یمن‌ صحیفه امام خمینی (ره) را مبنای مقاومت یمن قرار داده است و این مردان و مجاهدان و مجاهدت ها فقط محصور به ایران نیست و بسیج مستضعفین جهان در حال شکل گیری است.
وی گفت: شهدا الگوهایی بی نظیر برای بسیجیان هستند و وصیت نامه آنها نشان از عمق درک آنان نسبت به اسلام است چرا که شهدا همه هستی خود را بدون چشم داشت خرج اسلام کرده اند نه این که اسلام خرج آنان شود.
امام جمعه خوانسار تاکید کرد: حضرت خدیجه (س) الگوی شهیدان است و شهیدان در بین ما زنده اند، هر چند که جسمشان نیست اما راهشان وجود دارد و به واسطه شهدا از فیض آنها استفاده کنیم.
در این مراسم از مقام شامخ 32 شهید روستای تیدجان تجلیل شد.
تیدجان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خوانسار در استان اصفهان ایران است.

7142 / 6022 خبرنگار: حسینعلی مهدی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.