الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** حضور خواهران منصوریان در برنامه تلویزیونی ماه عسل در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. این خواهران ورزشکار اهل شهر سمیرم که از قهرمانان ووشوی کشور و دنیا هستند با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی ماه رمضان شبکه سه به نام ماه عسل، داستان زندگی خود را تعریف و با پدر خود پس از 15 سال دیدار کردند. به گفته برخی منابع خبری، خواهران منصوریان، میلیون ها ایرانی را پای برنامه ماه عسل نشاندند و داستان شگفت انگیز زندگی آنها که با سخت ترین شرایط معیشتی بزرگ شده اند بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داد.
*** نامه علی مطهری به رئیس قوه قضائیه نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نامه‌ به اظهارات اخیر آیت الله آملی لاریجانی درباره موضوع حصر واکنش نشان داد و از وی خواست اقدام عاجلی برای رفع حصر انجام دهد. در بخشی از این نامه آمده است: '‌اخیراً در جمع مسئولان عالی قضائی فرموده‌اید: «نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده‌ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟ به عرض می‌رساند رئیس‌جمهوری طبق اصل 113 قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و وقتی اقدامی مانند حصر خانگی برخلاف اصول 32 تا 37 قانون اساسی است، وظیفه دارد که در دفاع از حقوق شهروندی ملت اقدام کند، خصوصاً که شعارهای مردم در انتخابات اخیر نشان داد که این موضوع خواست اکثریت ملت ایران است. این، ادبیات مناسبی نیست که به رئیس‌جمهوری که مسئول اجرای قانون اساسی است و حدود 24 میلیون رأی داشته ـ و اگر از ادامه رأی‌گیری جلوگیری نمی‌کردند شاید 26 میلیون رأی داشت ـ بگویید شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟'
*** انفجار فروشگاهی در شیراز نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. ساعت حوالی 45 دقیقه بامداد روز شنبه 13 خردادماه و به دنبال صدای انفجار مهیب، یک فروشگاه بزرگ در بلوار نصر شیراز در آتش سوخت. شدت انفجار به حدی بود که صدای انفجار در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی شهر شیراز شنیده شد و دیوارهای این فروشگاه در اثر انفجار فروریخت. این حادثه 37 مجروح بهمراه داشت.
*** پرداخت کارت خرید پنج میلیون تومانی به یارانه بگیران نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، دریافت‌کنندگان یارانه می‌توانند با گرو گذاشتن حساب سرپرست خانوار، یک کارت اعتباری خرید کالا به‌ارزش ۵میلیون تومان دریافت کنند. بانک مرکزی این مبلغ را در مدت ۵ سال با سود ۱۸درصد از حساب یارانه متقاضیان برداشت می‌کند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پلمب چهار پارک بادی غیر استاندارد در اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، چهار پارک بادی غیر استاندارد در اصفهان با هدف اعمال نظارت بر اماکن تفریحی و حفظ ایمنی مردم، پلمب شده است.
*** آغاز عرضه گوشه بره با قیمت تنظیم بازار نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، توزیع گوشت گرم بره با قیمت 290 هزار ریال ( 29 هزار تومان) به ازای هرکیلو گرم از روز جمعه آغاز شده که مقرر است با قیمت 315 هزار ریال (31 هزار و 500 تومان) در کل کشور به دست مصرف کننده نهایی برسد.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.