رضا انصاری با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان قیمت گوشت گوسفندی و گوساله همانند ماه‌های قبل فروخته شده است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفند با دنبه 36 هزار، گوسفند بدون دنبه 40 هزار، ران گوسفند 42 هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ ران گوساله 37 هزار تومان، گوشت شتر با کوهان 34 هزار تومان، بدون کوهان مخلوط 38 هزار تومان و ران شتر 40 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان در این باره که قبل از ماه رمضان طی مصاحبه‌ای از احتمال کاهش قیمت گوشت قرمز تا 2 هزار تومان خبر دادید و اینکه در ماه ‌رمضان افزایش نرخ نداریم، افزود: قیمت گوشت بستگی به بازار دام زنده دارد با کمبود دام و صادرات آن نرخ‌ها افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در فصل بهار با جابجایی گله‌داران در مناطق ییلاق و قشلاق، فاصله زمانی رسیدن دام برای فروش و کشتار اندکی طولانی‌تر می‌شود و این امر هم سبب گرانی نرخ دام سبک است.

انصاری بیان کرد: اکنون دام زنده نسبت به ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته و برای مصرف‌کننده نیز رشد نرخ داشته‌ایم، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم اعلام نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با کمبود دام زنده و نوسانات عرضه و تقاضا از هفته دوم ماه مبارک رمضان قیمت گوشت قرمز افزایش می‌یابد، گفت: در چنین شرایطی نرخ گوشت قرمز باید 2 درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان افزود: اکنون نرخ دام زنده نسبت به قبل از ماه رمضان 2 هزار تومان افزایش داشته و قصابان دام زنده را 16 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند که با هزینه‌های کشتار برای قصابان 38 هزار تومان می‌شود و باید 2 درصد بر نرخ‌های خرید بگذارند تا ضرر نکنند.

کمبود دام زنده در اصفهان

یکی از قصابان با سابقه در شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اکنون در ماه رمضان با کمبود دام زنده روبه‌رو هستیم، گفت: امروز در بازار به دلیل کمبود دام، گوسفند با بهای 15 هزار و 800 تا 16 هزار و 200 تومان معامله می‌شود.

وی پیرامون اینکه قیمت‌ گوشت قرمز در اصفهان هنوز همانند قبل از ماه مبارک رمضان فروخته می‌شود، اظهار داشت: قیمت گوسفند بدون دنبه 39 تا 40 هزار تومان، گوسفند با دنبه 38 هزار و گوساله 37 هزار تومان است.

این قصاب اصفهانی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، افزود: طی روزهای اخیر با وجود شیوع بیماری تب کنگو در کشور و فوت یک نفر در اصفهان، به هیچ‌وجه قیمت‌ گوشت قرمز کاهش نداشته است.

وی بیان کرد: قاچاق دام زنده و جابجایی غیر مجاز دام عامل اصلی شیوع بیماری تب کنگو است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663101
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.