به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از سید مصطفی علوی، هدف از راه اندازی این مرکز را حساسیت، اهمیت و نقش سیستم حفاظت در برابر زنگ زدگی خطوط لوله گاز با استفاده از روش های مدیریت و کنترل خوردگی عنوان کرد.
سید مصطفی علوی گفت: بمنظور بررسی همه جانبه مشکلات سیستم حفاظت از زنگ، پایش خوردگی و کاهش هزینه های ناشی از آن،کارگروه تخصصی حفاظت کاتدی در سال 87 با حضور نمایندگانی از واحدهای خدمات فنی و مهندسی، بازرسی فنی و بهره برداری و برنامه ریزی تشکیل شد و پس از بررسی نتایج حاصله، طرح استقرار مرکز مدیریت و خوردگی در سال 94 به تصویب رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: در ابتدا گام(فاز) مطالعاتی و شناسایی شرکت های تولیدکننده لوله و تجهیزات گازرسانی آغاز شد و در پی آن در سال 89 نخستین ایستگاه کنترل و رصد بصورت پایلوت در ایستگاه حفاظت کاتدی(cps) خیابان نبوی منش اصفهان به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: همزمان با جانمایی ایستگاه و آغاز گام مطالعاتی طرح، دو نرم افزار تخصصی مورد نیاز نیز شناسایی شد که در این راستا نرم افزار حفاظت کاتدی در قالب پروژه ای پژوهشی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان یادآور شد: در این نرم افزار امکان ثبت و اطلاع از وقوع حوادث غیرمترقبه و رویدادها از جمله خرابی ترانس، سرقت ترانس، قطعی و افت ولتاژ برق و...در ایستگاه ها وجود دارد.
علوی، دریافت پیام های هشدار بلافاصله پس از وقوع هر حادثه، کنترل و تنظیم ولتاژ ترانس ها با توجه به وضعیت ایستگاه بصورت هوشمند و اتوماتیک، امکان مشاهده و دریافت گزارش از تمام وقایع، رصد آخرین وضعیت ایستگاه ها، جلوگیری از بروز خطای انسانی در زمان اندازه گیری و تنظیم ایستگاه ها را از دیگر مزایای سیستم کنترل و مانیتورینگ حفاظت کاتدی در شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۴ هزار و۹۰۰ کیلومتر شبکه و نصب یک میلیون و 2 هزار و 200 انشعاب گاز در سطح استان اظهار کرد: گازرسانی در استان اصفهان به مرز صد درصد رسیده است و اکنون حفاظت از تاسیسات و خطوط گازرسانی از اولویت های مهم شرکت گاز استان بشمار می رود.
وی با بیان اینکه سالانه ۸ درصد از گاز مصرفی کشور معادل حدود۲۰ میلیارد مترمکعب، در استان اصفهان مصرف شود، گفت: از ۱۰۷ شهر استان، ۱۰۳ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند،بدین صورت که 99.6 درصد از خانوارهای شهری روزانه هر خانوار بطور متوسط 6.4 مترمکعب و ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی هر خانوار روزانه بطور متوسط 6.8 مترمکعب، گاز مصرف می کنند.
پدیده خوردگی بعنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت گاز استان با دارا بودن افزون بر 310 هزار کیلومتر شبکه و خطوط گازرسانی، هر سال هزینه‌های هنگفتی به واحدهای عملیاتی و زیرساخت های کشور تحمیل می ‌کند.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.