به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل افزود: صادرات ماهی قزل آلا از اصفهان به کشور امارات از این پس هفته ای 2 بار (روزهای دوشنبه و پنجشنبه) انجام می شود.
منصور کیمیایی اضافه کرد: این محصول در یکی از شرکت های بسته بندی آبزیان زیر نظارت اداره کل دامپزشکی استان، بسته بندی و از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صادر می شود.
وی گفت: افزایش ظرفیت اصفهان در تولید انواع فرآورده های خام دامی و آبزیان سبب شده است تا صادرات این فرآورده ها از این استان افزایش یابد.
کیمیایی افزود: هر سال سعی می شود متناسب با نیاز کشورهای هدف، محصولات جدیدی به سبد صادراتی مواد پروتئینی استان اصفهان اضافه شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی با انجام نظارت ها و ارائه مشاوره های لازم، به صادرکنندگان این بخش کمک کند.
براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، سال گذشته 6 هزار و 576 تُن انواع آبزی(ماهیان گرم آبی، سردابی و خاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.
میزان تولید انواع آبزیان در استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن (94)، 24 درصد داشته است.
چهار هزار و 845 تُن از انواع آبزیان خوراکی تولید شده در استان در سال گذشته مربوط به ماهیان سردابی (قزل آلا) بود.
شهرستان های سمیرم با یکهزار و 615 تُن(33درصد)، فریدونشهر با یکهزار و 20 تُن (21 درصد)، اصفهان با یکهزار تُن(20 درصد)، گلپایگان با 417 تُن (9 درصد) و چادگان با 250 تُن (5 درصد) به ترتیب رتبه های اول تا پنجم تولید ماهیان سردابی (قزل آلای رنگین کمان) در استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
تولید این ماهی در سال 95 نسبت به سال 94 در استان اصفهان از رشد 38 درصدی برخوردار بود.
ماهیان سرد آبی در استان با روش های مختلف و متنوعی و با بهره برداری از آب های شیرین و لب شور تولید و به بازار عرضه می شود.
مزارع منفرد پرورش ماهی قزل آلا (استخرهای Race way یا آبراهه ای) و استخرهای ذخیره آب کشاورزی از جمله طرح های مهم آبزی پروری در استان اصفهان است.
ت/ 7153 / 6027**خبرنگار: هُدا استکی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.