به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از محمدجواد شعرباف، افزود: بزودی نیز مراحل انتخاب پیمانکار مرحله اول خط 2 قطار شهری اصفهان انجام می شود.
وی افزود: مرحله اول خط دوم قطار شهری اصفهان از میدان زینبیه تا میدان امام علی(ع) و مرحله دوم آن از میدان امام علی(ع) تا ایستگاه مدرس است.
وی اضافه کرد: همچنین طراحی خط سه قطار شهری اصفهان از میدان آزادی به سمت غرب تا ایستگاه پل اندیشه انجام شده و مراحل انتخاب پیمانکار و مقدمات اجرایی آن در حال انجام است.
شعرباف اعلام کرد: ایستگاه متروی میدان آزادی مربوط به خط یک قطارشهری تاکنون 97 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: درصد کمی از بخش های نازک کاری سازه ایستگاه مترو میدان آزادی باقی مانده است.
به گفته روابط عمومی قطار شهری اصفهان خط یک مترو از ایستگاه میدان آزادی گذر می کند و در آینده این ایستگاه برای عبور خط سه در نظر گرفته می شود.
شعرباف تاکید کرد: اولویت ما در ساخت ایستگاه ها و تکمیل نازک کاری آنها، انجام کار با بالاترین کیفیت است و قرار نیست به هرقیمتی انجام شود.
مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: هم اکنون 11 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت هفت صبح تا 15 هر روز در حال بهره برداری و استفاده شهروندان است.
به گزارش ایرنا، طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد.
طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) به طول 12،5کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.
با اضافه شدن مسیر خیابان کاوه به قدس به طول 7،7 کیلومتر اینک خط اول قطار شهری اصفهان از شمال غرب تا جنوب به طول 20،12 کیلومتر در دست احداث است.
بخش نخست قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا بطول 11کیلومتر با 10 ایستگاه از جمله ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر و کاوه پس از 14 سال در مهرماه سال 1394افتتاح شد.
مرحله دوم خط قطارشهری اصفهان حد فاصل میدان شهدا تا چهار راه تختی این شهر از جمله طرح های حائز اهمیت برای شهروندان اصفهانی است که 12 آبان سال گذشته ( 1395 ) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
با توجه ترافیک سنگین و شدت آلودگی کلانشهر اصفهان، بهره برداری از قطار شهری به عنوان طرحی زیر بنایی، نقشی موثر در بهبود کیفیت هوای اصفهان دارد و به توسعه امکانات رفاهی و تسهیل در سامانه حمل نقل این شهر کمک موثری می کند.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.