به گزارش روز یکشنبه ایرانا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمد فخری رئیس ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه گفت : میزان تولید این ماشین در اردیبهشت 96 نسبت به ماه قبل بیش از 17 هزار تن و نسبت به تولید اسفند 95 بیش از 41 هزار تن افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تولیدات ماشین ریخته گری شماره 5، نقش مهمی در دستیابی به رکورد 570 هزار تن تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم دارد افزود:این موفقیت همزمان با تداوم رکوردشکنی های تولید فولادخام و در راستای توسعه 7.2 میلیون تن تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم محقق شد.
فخری با اشاره به اینکه ماشین شماره 5 واحد ریخته گری مداوم فولاد مبارکه در 31 مرداد 95 به بهره برداری رسید و هم اکنون در چهار شیفت کاری در حال تولید است، افزود: این ماشین از نوع عمودی-قوسی است و قابلیت تولید اسلب از عرض 900 تا 2000 میلیمتر و ضخامت های 200 و 220 و 250 میلیمتر را دارد که این قابلیت نسبت به ماشین های دیگر موجود در ناحیه یک مزیت محسوب می شود.
رئیس ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه گفت:امیدواریم کارکنان تلاشگر واحد در آینده نزدیک بتوانند به ظرفیت اسمی این ماشین ریخته گری که 2 میلیون تن فولاد در سال است، دست یابند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.