احمد رضوانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه اصفهان در کمال صحت و سلامت برگزار شده و این موضوع به تایید هیات اجرایی و هیات نظارت استان اصفهان رسیده است.
وی بیان کرد: در چند روز گذشته برخی شایعات مبنی بر ابطال برخی از صندوق های آرا در حوزه انتخابیه اصفهان در فضای مجازی منتشر شد که من به عنوان فرماندار اصفهان این اخبار را با قدرت تکذیب می کنم.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: 175 هزار و 639 برگ رای از 964 صندوق انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه باطل اعلام شده است که این تعداد، رای های باطله ماخوذه است.
وی توضیح داد: این برگه های رای باطله بصورت ناخوانا، سفید و یا به نام سایر نامزدهایی که صلاحیت آنها به تایید هیات نظارت نرسیده در صندوق های رای انداخته شده است.
رضوانی با بیان اینکه هیچگونه ابطال رای در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انجام نشده است، افزود: کسانی که می خواهند شیرینی و حلاوت انتخابات را تلخ کنند، شایعه ابطلال رای در حوزه انتخابیه اصفهان را منتشر کرده اند.
فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه هیات اجرایی و نیز هیات نظارت استان اصفهان بصورت جدا، آمار تمام آرای ماخوذه در صندوق های رای را دریافت می کنند، تصریح کرد: تعداد برگه های رای باطله ماخوذه که توسط هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان جمع بندی شده با آمار این برگه ها که توسط هیات نظارت استان جمع بندی شده است، به هم نزدیک است و اختلاف این آمار در حد جزئی و بی تاثیر در نتیجه انتخابات است.
وی افزود: هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان متشکل از معتمدان مردم و هر دو جناح سیاسی در جلسه ای مشترک با هیات نظارت استان، آمار آرای ماخوذه، آرای صحیح و آرای باطله ماخوذه که نزد هر دو هیات بوده است را مطابقت کرده اند.
رضوانی با رد خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر پیشی گرفتن آرای ' مجید موسویان احمدآبادی ' نماینده مورد حمایت اصلاح طلبان از ' حسن کامران دستجردی ' دیگر نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان در روز شمارش آرا ( شنبه 30 اردیبهشت) گفت: این شبکه ها و یکی دو خبرگزاری غیر رسمی در ظهر روز شمارش آرا با اعلام اینکه مجید موسویان 204 هزار رای و حسن کامران 187 هزار رای کسب کرده اند، از پیروزی موسویان در این انتخابات خبر داده بودند در حالیکه این خبر از اساس صحت ندارد زیرا در طول فرآیند شمارش آرا، میزان اختلاف رای این دو نامزد به بیش از 12 هزار رای نمی رسید و همواره در طول این فرآیند، یکی بر دیگری پیشی می گرفت.
وی تصریح کرد: بر اساس تجمیع آرا که از صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه اصفهان انجام می شد، در مواردی میزان آرای مجید موسویان در شهر اصفهان از حسن کامران بیشتر بود اما در شرق اصفهان، تعداد آرای حسن کامران قابل توجه بود و این موضوع تا حدودی میزان آرا را به سود کامران تغییر داد.
فرماندار اصفهان اظهارکرد: همه اعضای هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در جریان فرآیند شمارش آرا قرار داشته اند و این فرآیند با نظارت آنها انجام شده است.

** شکایت مجید موسویان احمد آبادی بررسی می شود
رضوانی در پاسخ به این پرسش که آیا مجید موسویان احمد آبادی به نتایج آرا اعتراض نکرده است، گفت: ایشان اعتراض خود را بصورت مکتوب به فرمانداری اصفهان ارائه کرده است و اعتراض وی در جلسه ای که با حضور اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت استان اصفهان برگزار خواهد شد، مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

** انتخابات شورای شهر بهارستان سالم انجام شد
فرماندار اصفهان درباره انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان نیز تاکید کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان در صحت و سلامت برگزار شده است.
وی با بیان اینکه نتایج قطعی انتخابات شهر بهارستان و سایر شهرها و روستاهای شهرستان اصفهان بر روی سایت فرمانداری این شهرستان قرار گرفته است، گفت: زمانی می توانیم این نتایج را بصورت قطعی منتشر کنیم که تعداد آرای هریک از نامزدها موجود در هیات اجرایی با تعداد آرای هریک از نامزدها موجود در هیات نظارت مطابقت داشته باشد و به تایید شورای نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان رسیده باشد.
رضوانی افزود: اینکه گفته می شود، افراد یا نمایندگانی در نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان تاثیرگذار بوده اند را با قدرت تکذیب می کنم.
وی افزود: هیچ شخصی در فرآیند انتخابات شورای شهر بهارستان تاثیر گذار نبوده است و هیات نظارت استان نیز بر فرآیند آن نظارت داشته است.
فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه براساس قانون پس از اعلام نتایج آرا از سوی فرمانداری، نامزدهای معترض به مدت 2 روز فرصت دارند اعتراض خود را به فرمانداری اعلام کنند، افزود: فرمانداری اصفهان شکایاتی را دریافت کرده است که در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی این شکایات بررسی و در این راستا قانون اعمال خواهد شد.
در پی ابطال آرای نفر پنجم انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان از طرف شورای نگهبان ،انتخابات میاندوره ای در این حوزه همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار شد.
یک میلیون و 576 هزار و 948 تَن در شهرستان اصفهان واجد شرایط رای دادن بودند که حدود 872 هزار تن از آنها در انتخابات میان دوره ای مجلس شرکت کردند و اتمام شمارش آرا حسن کامران برای ششمین بار به عنوان نماینده پنجم اصفهان به مجلس راه یافت.
جمعیت شهرستان اصفهان 2 میلیون و 243 هزار و 249 تَن است.
2093 / 6022 خبرنگار: اصغر دواتگر - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.