به گزارش ایرنا، شهرام رفیعی فر روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه‌های آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت دانش آموز سال گذشته تربیت شده اند که امسال نیز به همین میزان تربیت خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته برای 250 هزار سفیر سلامت دانشجو برنامه ریزی های لازم انجام شد و تا پایان ترم جاری تحصیلی این میزان سفیر سلامت دانشجو محقق می شود و از ترم تحصیلی آینده نیز 400 هزار نفر سفیر سلامت جدید دانشجو تربیت خواهند شد.
مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که حفاظت از سلامت خود، خانواده، همسالان و جامعه در تغذیه مناسب و تحرک کافی از جمله وظیفه های سفیران سلامت است، خاطرنشان کرد: سفیران سلامت با کنترل روابط بین افراد می کوشند تا با یکدیگر دچار خشونت نشوند و از رفتارهای پر خطر جلوگیری کرده و آموزش های لازم را به دیگران ارائه دهند.
وی هم چنین از اجرای پنجمین برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با عنوان «خود مراقبتی» خبر داد و گفت: معتقد هستیم که باید از سلامت مانند یک ثروت ملی حفظ و نگهداری شود.
رفیعی فر تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری سلامت جامعه لازم است مردم در مناطقی که کار، زندگی و تحصیل می کنند، خود مراقبتی پررنگ تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: خود مراقبتی یعنی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت متخصص نیستند و تحصیلات لازم و اطلاعات کافی را در این زمینه ها ندارند با مشورت پزشکان و تیم سلامت با رعایت سبک زندگی سالم از سلامت خود حفاظت و در صورت ابتلا به ناخوشی آن را مدیریت کنند.
مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در طرح خود مراقبتی، مردم آموزش های لازم را فرا می گیرند، یادآور شد: در این طرح به شهروندان آموزش داده می شود زمانی که به مشکل حاد دچار شدند تا رسیدن تیم پزشکی چه کاری باید انجام دهند و در زمان رسیدن تیم پزشکی آن ها چه کارهایی باید انجام دهند.
وی هم چنین گفت: در راستای سیاست های کلی جمعیت از سال جاری تمام مادران باردار در کشور تحت پوشش راهنمای هفته به هفته دوران بارداری قرار می گیرند.
رفیعی فر ابراز امیدواری کرد: از اواسط سال جاری راهنمای خود مراقبتی در اختیار خانواده هایی قرار گیرد که قصد فرزندآوری دارند و یا دارای فرزندان زیر دو سال هستند.
کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقا سلامت کشور با هدف ارائه برنامه های سال 96 به سفیران سلامت برای توسعه آموزش همگانی و توانمندسازی جامعه در کاشان با حضور کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.