به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به محل برگزاری این رزمایش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروی زمینی ارتش همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه عملیات غرور آفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران؛ در حال برگزاری رزمایش بیت المقدس 29 با حضور یکان های پیاده، زرهی، توپخانه، واکنش سریع، تیپ 65 نیروی مخصوص، پهباد بالگردهای هوانیروز و پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش در منطقه نصر آباد اصفهان است.
وی در ادامه افزود: رزمایش بیت المقدس 29 با حضور تمام رسته ها به صورت گروهی که در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی تقسیم شده اند و با انجام طرح ریزی های دو طرفه در مراحل تمرین که شامل استقرار در منطقه، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی، در حال برگزاری است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از نیروهای اصلی جمهوری اسلامی ایران ماموریت پدافند از مرزها را برعهده دارد که باید در این راستا سطح توان دفاعی و عملیاتی خود را بالا ببرد به همین خاطر در راستای اجرای این رزمایش تلاش داریم توان رزمی و عملیاتی نیروهای خود را بالا ببریم.
وی اضافه کرد: هدف دیگر ما از برگزاری رزمایش بیت المقدس 29 ارزیابی نیروها و یگان های وابسته به نیروی زمینی ارتش است تا قابلیت انعطاف آنها را بالا ببریم تا بتوانند در صحنه های واقعی رزم آنچنان که شایسته است قابلیت های خود را برای دفاع از میهن اسلامی نشان داده و بکار گیرند.
وی اضافه کرد: انتقال تجربیات از اساتید و پیشکسوتان باتجربه نیروی زمینی به افسران و درجه داران جوان از دیگر اهداف برگزاری این همایش دو روزه است، ما این اساتید را به محل برگزاری رزمایش دعوت کرده ایم.
امیر نعمتی توضیح داد: تمام فرماندهان گروه های توپخانه نیروی زمینی و اساتیدی از دانشگاه مرکز آموزش توپخانه نزاجا در این رزمایش حضور دارند تا داشته های خود را به افسران و درجه داران جوان منتقل کنند که این انتقال تجربه سبب انتقال دانش روز به نیروهای یادشده شود و قابلیت های آنها را برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بالا ببرد.
رزمایش بیت المقدس 29 با حضور تمام رسته های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گروهی و در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی در حال انجام و برگزاری است.
انجام طرح ریزی های دو طرفه در مراحل تمرین شامل استقرار در منطقه پراکندگی، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی از مهم ترین برنامه ها در اجرای این رزمایش بزرگ و تخصصی نظامی عنوان شده است.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخیمان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
اجتمام **7029** 1569/ 2093 * خبرنگار: فرهاد شرف پور **انتشار: علی حبیبی * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.