به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عمومی رزمایش بیت المقدس29، در مرحله نهایی اجرای این رزمایش، ستون‌های زرهی نیروهای مهاجم توسط بالگردهای شکاری کبرا مورد انهدام قرار گرفتند.
این بالگردها با راکت‌های بهینه‌سازی شده توسط سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، اهداف خود را از فاصله 4 کیلومتری با دقت مورد اصابت قرار دادند.
پیش از ورود بالگردهای کبرا به منطقه، یک فروند بالگرد شناسایی 206 با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اطلاعات لازم را در اختیار بالگردهای رزمی هوانیروز گذاشت.
همچنین آتش سنگین گروه توپخانه 44 نزاجا به مواضع نفربرها و خودروهای تاکتیکی دشمن فرضی اصابت کرد.
رزمایش بیت المقدس 29 با حضور تمام رسته های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گروهی و در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی در حال انجام و برگزاری است.
انجام طرح ریزی های دو طرفه در مراحل تمرین شامل استقرار در منطقه پراکندگی، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی از مهم ترین برنامه ها در اجرای این رزمایش بزرگ و تخصصی نظامی عنوان شده است.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخیمان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
اجتمام ** 7029**1569 / 2093 * خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: علی حبیبی * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.