به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه برگزاری این رزمایش، رزمایش بیت المقدس 29 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه (سوم خرداد 96) همزمان با سی و پنجمین سالگرد فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
سرهنگ پیاده ستاد سیروس امان الهی روز چهارشنبه و در اجرای مرحله نخست برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سناریوی رزمایش و موفقیت هایی که نیروهای خودی در مقابل نیروهای فرامنطقه ای بدست آوردند، نیروهای فرامنطقه ای در صدد این هستند که از عوامل تکفیری و ستون پنجم که در عقبه نیروهای خودی قرار دارند برای جمع آوری اطلاعات و اجرای عملیات ایذایی استفاده کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس به تیپ 65 نیروهای راهبردی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دستور داده شد که یک تیم عملیاتی جهت مقابله با این عوامل در کوتاه ترین زمان ممکن به منطقه اعزام شوند که این مهم با سازماندهی و تجهیز این تیم و استفاده از بالگردهای هوانیروز در نزدیک ترین نقطه به هدف و با استفاده از تکنیک نفوذ از هوا انجام شد.
فرمانده تیپ 65 راهبردی نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: با حضور این تیم واکنش سریع عملیات مقابله با تیم تکفیری، انهدام و دستگیری یکی از عوامل نفوذی آنان به منظور تخلیه اطلاعاتی انجام شد.
سرهنگ امان الهی اضافه کرد: در اجرای این عملیات ضد تروریستی علیه دشمن فرضی از توان عملیاتی و وسیع عناصر تک تیرانداز به منظور انهدام دشمن در منطقه هدف، الحمدالله با موفقیت کامل انجام شد.
وی تصریح کرد: در پایان این عملیات ضد تروریستی نیز بر داشت تیم یاد شده توسط بالگرد های اعزامی هوانیروز برای بازگشت به مواضع خودی با موفقیت اجرا شد.
امیر سرتیپ نور نعمتی فرمانده این رزمایش ساعت 09:00 صبح با حضور در قرارگاه عملیاتی بین المقدس 29 و با رمز مقدس یا علی بن ابیطالب(ع) دستور آغاز این رزمایش را صادر کرد.
براساس این گزارش با صدور دستور آغاز رسمی این رزمایش یگان های پیاده، توپخانه، واکنش سریع، تیپ 65 نیروی مخصوص، پهپاد، بالگردهای هوانیروز با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش وارد منطقه برگزاری این رزمایش شدند.
همچنین یگان های زرهی و مکانیزه نیز با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش وارد منطقه رزمایش شدند، که بعد از عملیات هلی برن توسط یگان های دشمن فرضی یکان های زرهی، پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی بر را به منظور پاکسازی منطقه آغاز کردند.
رزمایش بیت المقدس 29 با حضور تمام رسته های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گروهی و در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی در حال انجام و برگزاری است.
انجام طرح ریزی های دو طرفه در مراحل تمرین شامل استقرار در منطقه پراکندگی، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی از مهم ترین برنامه ها در اجرای این رزمایش بزرگ و تخصصی نظامی عنوان شده است.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخیمان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
اجتمام (3)** 7029**1569/ 2093 *خبرنگار: فرهاد شرف پور * انتشار: علی حبیبی * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.