به گزارش ایرنا، روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان روز دوشنبه به نقل از مسعود مهدویان فر افزود: توسعه و ایمن سازی مساجد از اولویت های عمرانی شهر اصفهان در سال 96 است.
وی اضافه کرد: این اعتبار بر اساس پنج شاخص جمعیت منطقه، تعداد مساجد موجود در هر منطقه، شعاع دسترسی، قدمت مساجد و محرومیت هر منطقه توزیع می شود.
مهدویان فر ادامه داد: همچنین اولویت اصلی در اختصاص بودجه، محلات فاقد مسجد بویژه در محلات محروم و کمتر برخوردار است.
وی گفت: شهرداری در سالیان اخیر از طریق کمیته مساعدت به توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد، بودجه قابل توجهی را به عمران و بهبود وضعیت مساجد شهر اصفهان اختصاص داد.
مهدویان فر افزود: شهرداری اصفهان سال گذشته به 400 مسجد برای ساخت، تکمیل یا تعمیر بنا کمک مالی کرد.
مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان، ایمن سازی مساجد را از اولویت های اصلی کمیته مساعدت دانست و گفت: سال گذشته 120 مسجد وارد فرآیند ایمن سازی شد و ملزومات ایمن سازی از طریق سازمان آتش نشانی شهرداری و با نظارت کارشناسان مربوطه در اختیار آنها قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان حدود یکهزار و 100 مسجد و حسینیه وجود دارد و این بدان معناست که تقریبا به ازای هر یکهزار و 826 نفر شهروند اصفهانی یک مسجد بنا شده است.
پراکندگی مساجد در مناطق مختلف شهری اصفهان متفاوت است بطوری که طبق اعلام مسئولان شهری، بیشترین تعداد مسجد در مناطق یک و سه و کمترین تعداد در مناطق 5 ، 6 ، 7 ، 8 و 13 واقع است.
در شهر اصفهان، شهروندان و خیرین بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد هستند و به همین دلیل پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نیست بعنوان مثال در منطقه سه شهر اصفهان به ازای هر 550 نفر یک مسجد و در منطقه پنج به ازای هر چهار هزار و200 نفر یک مسجد وجود دارد.
ت/ 7153/ 6027 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.