به گزارش ایرنا، امروز جمعه 29 اردیبهشت، صندوق های سیاراخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان، فرصت مناسبی برای مشارکت سیاسی افرادی که امکان حضور در شعب ثابت اخذ رای ندارند، ایجاد کرد.
همچنین این صندوق های سیار در شهرستان اصفهان علاوه بر اخذ آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، رای مردم برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز جمع آوری می کنند.
این صندوق ها به بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، مناطق نظامی و انتظامی، زندان ها، خوابگاه های دانشجویی، مراکز خدمات رسانی، هتل ها، روستاها و مناطق سخت گذربرده می شود تا زمینه خلق حماسه سیاسی مردم نیز در این مکان ها فراهم شود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان روز جمعه به ایرنا گفت: در مجموع سه هزار و 180شعب اخذ رای در استان فعال است که 288 شعبه از آنها بصورت سیار اقدام به جمع آوری آرای مردم می کند.
احمدرضا ضیایی افزود: 37 شعبه رای سیار نیز مربوط به شهرستان اصفهان است.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان اصفهان از ساعت های اولیه رای گیری تصریح کرد: سه میلیون و 490 هزار تن از جمعیت پنج میلیون و 120 هزار و 850 تن در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که حدود 76 هزار تن از آنها رای اولی هستند.
مدیر روابط عمومی فرمانداری اصفهان نیز با اشاره به فعال بودن 37 شعبه اخذ رای سیار در شهرستان اصفهان گفت: از این تعداد 26 شعبه در کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی شهرستان، یک شعبه در بن رود، هفت شعبه در کوهپایه، یک شعبه در جرقویه سفلی، یک شعبه در جرقویه علیا و یک شعبه در جلگه است.
علی احمدی افزود: این شعبه ها در مکان هایی مانند بیمارستان ها، پادگان های نظامی و مراکز تفریحی و گردشگری اقدام به اخذ رای افرادی که امکان حضور در شعب ثابت ندارند را فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع شهرستان اصفهان دارای 964 شعبه اخذ رای است، اظهار کرد: از جمعیت 2 میلیون و 243 هزار نفری شهرستان، یک میلیون و 680 هزار تن دارای شرایط رای دادن هستند.
امروز در شهرستان اصفهان علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می شود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده و از بین 24 نامزد برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه در مجموع دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
در مجموع 75 هزار نفر اعم از نیروی اجرایی، انتظامی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان اصفهان فعالیت می کنند.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.