محسن جان نثاری، با اشاره به اینکه گردشگری از جمله محورهای اصلی توسعه استان است بیان داشت: این ظرفیتی است که می تواند جای توسعه صنعتی را بگیرد چراکه دیگر ظرفیت گسترش کارخانه‌های صنعتی در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در زمینه گردشگری پیشرفت‌های خوبی داشتیم، گفت: البته هنوز ظرفیت های مغفول مانده در این زمینه زیاد است که از آن جمله می توان به ظرفیت های بوم گردی بی‌شمار اصفهان اشاره کرد.

کارشناس امور اجتماعی با اشاره به اینکه اصفهان با در دست داشتن ظرفیت قوی گردشگری می تواند در ردیف نخست مقاصد گردشگری جهان باشد، تاکید کرد: اصفهان به سرزمین چهارفصل معروف است به نوعی که در تمام فصول می توان به نوعی پاییز و تابستان هم‌زمان را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در واقع در شرایطی که در برخی شهرهای شهرستان کاشان برف به چشم گردشگران می‌آید، هوا در مرکز کاشان به اندازه‌ای گرم می‌شود که آغاز فصل گلاب‌گیری را رقم زده می‌شود و این ظرفیت بی بدیلی است که شاید حتی در تمام استان‌های کشور نیز وجود نداشته باشد.

جان‌نثاری ابراز داشت: در بخش دیگر گردشگری استان طبیعت بی بدیل اصفهان قرار دارد که که گردشگری طبیعت را جلوه می بخشد، از سفر تا گردنه‌ کوه‌هایی که آبشارهای زیبا از دل آنها تراوش کرده است تا گذراندن یک روز در دل کویرهای این استان می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند.

وی با اشاره به اینکه هفت‌هزار قدمت استان اصفهان در تپه‌های سیلک پنهان شده است، اضافه کرد: در کنار جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی بی‌شمار، صنایع دستی و میراث معنوی متنوع این استان ظرفیت‌هایی است که ما را به این نتیجه می‌رساند باید از تمام از تمام توان استان برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها بهره برده و در راستای جذب گردشگر تلاش کنیم.

کارشناس امور اجتماعی تصریح کرد: در واقع گردشگری باید به نخستین منبع درآمدآزایی استان اصفهان مبدل شود، منبع عظیمی که افزایش چشم‌گیر اشتغال را نیز دربر خواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649942
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.