سید حسن علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرهای کاشان، نجف آباد، زرین شهر، گلپایگان، شاهین شهر، شهرضا، فولاد شهر، مبارکه، آران و بیدگل و خمینی شهر بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی بیان کرد: اقدام های آموزشی لازم برای آشنایی شهروندان با نحوه رای دادن در انتخابات الکترونیک انجام شده و در این راستا اطلاعات لازم از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و شبکه های مجازی در اختیار شهروندان شهرهای یاد شده قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین از نهم تا 26 اردیبهشت انتخابات الکترونیکی بصورت آزمایشی در نقاط پرتردد این شهرها برگزار شد و شهروندان شهرهای یاد شده با نحوه رای دادن بصورت الکترونیکی آشنا شدند.
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: انتخابات بصورت الکترونیک از لحاظ اقتصادی به صرفه و سرعت عمل، دقت و امنیت آن بسیار بالاست.
وی تاکید کرد: شهرهای یاد شده از زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک برخوردارند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
علوی با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای یاد شده در امنیت کامل برگزار خواهد شد، افزود: دستگاههای رای گیری هیچگونه ارتباطی با فضای اینترنت و اینترانت ندارند.
وی افزود: دستگاههای اخذ رای بگونه ای طراحی شده است که افراد بی سواد نیز می توانند از آن استفاده کنند و با وارد کردن کد نامزد مورد نظر، عکس نامزد در صفحه به نمایش در می آید.
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان در عین حال از افراد بی سواد خواست برای اطمینان بیشتر ، همراه با یک معتمد در محل اخذ رای حاضر شوند.
وی اضافه کرد: دستگاه اخذ رای، گویا نیز هست و حروف الفبا بصورت بریل و برجسته بر روی آن طراحی شده است بنابراین افراد روشندل براحتی می توانند از این دستگاه استفاده و در انتخابات شرکت کنند.
علوی از مردم خواست 29 اردیبهشت برای مراجعه به شعب اخذ رای، کد نامزد مورد نظر، شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون به همراه شناسنامه الزامی می باشد اما داشتن کارت ملی الزامی نیست در عین حال گفت: برای سهولت در اجرای فرآیند رای گیری، شهروندان بویژه در شهرهایی که انتخابات بصورت الکترونیک برگزار می شود کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس 29 اردیبشهت برگزار می شود.
هیات های اجرایی شهرستان های استان صلاحیت 10 هزار و 140 نفر را احراز کرده بودند که پس از بررسی در هیات های نظارت شهرستان های استان این آمار به هشت هزار و 794 نفر کاهش یافت.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.