محسن جان نثاری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: تشکیل شورایی با افراد متخصص موضوعی است که تمامی کارشناسان به آن اذعان دارند و باید جدی تر دنبال شود. 

وی با بیان اینکه این مهم تنها با انتخابی آگاهانه و محققانه توسط مردم محقق می شود، گفت: امروز پس از ۵ دوره برقراری شورای شهر در اصفهان لازم است تحول و تغییراتی را در این راستا شاهد باشیم که جوان گرایی و تخصص در این راستا در اولویت است.

کارشناس امور اجتماعی تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که حضور افراد متخصص در اقلیت نمی تواند کمک چندانی به شورای شهر باشد چراکه تصمیمات غیرکارشناسانه حداکثری،  فضایی را ایجاد می‌کند که فرصت مطالبه گری از مدیران شهری به محاق خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برای تحول شهر خود باید در ابتدا انقلابی در شورای شهر را شاهد باشیم، تاکید کرد: در واقع شورا برای طرح ریزی برنامه های علمی و مدون شهری نیازمند افراد متخصصی است که دارای توانایی تعامل نزدیک با انجمن‌ها و گروه‌های علمی، دانشگاهی و پژوهشی باشد.

جان‌نثاری توسعه کار آفرینی را از جمله موارد مهمی خواند که در شهر  دانش پرور و دانشمند آفرین اصفهان باید مورد توجه جدی تری باشد و گفت: در شهری که نخستین  پارک علم و فناوری کشور را پایه ریزی کرده است باید  نخبگان علمی و کارآفرینان مورد حمایت جدی برای به نتیجه رسیدن پژوهش‌ها و کاربردی کردن علوم باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا تدوین قوانین حمایتی جدی باید مورد توجه باشد ضمن اینکه اعتمادآفرینی صنعت در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان و گشودن راه تعامل صحیح میان صنعت و دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری از ضرورت‌های مهم شهری نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین قوانین جدی است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649039
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.