آینده‌پژوهی (Futures studies) شامل مجموعهٔ تلاش‌هایی است که با جستجوی منابع، الگوها، و عوامل تغییر یا ثبات به تجسّم آینده‌ بالقوّه و برنامه‌ریزی برای آنها می‌پردازد. آینده‌پژوهی بازتاب دهندهٔ چگونگی زایش واقعیّت فردا از دل تغییر (یا ثبات) امروز است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ' محمد محمودی میمند ' اضافه کرد: تا سال 2030 بسیاری از مشاغلی که اکنون وجود دارند دیگر وجود نخواهند داشت و فعالیت 50 درصد از دانشگاه ها تغییر می کند و شیوه های آموزشی آنها متحول خواهد شد.
وی که در پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی در دانشگاه پیام نور خوانسار سخن می گفت، افزود: با وجود جلسه ها و همایش های مختلف ما هنوز اقدام اساسی در این حوزه انجام نداده ایم و باید به دنبال مطالعه و بررسی بیشتر روی مقالات آینده پژوهی باشیم.
محمودی میمند با بیان اینکه برگزاری اینگونه همایش ها جرقه کوچکی در حوزه کارآفرینی است، گفت: 220 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مدیریت و کارآفرینی ارسال شد که از این تعداد 180 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به تجربه و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی چند ساله دانشگاه پیام نور گفت: نمونه این توانمندی ها، ترتیب دانش آموختگان توانایی است که اکنون در بخش های مختلف به کارگیری شده اند.
مهدی یوسفی با بیان اینکه در زمینه پژوهشی نیز تعداد، رتبه و محتوای مقالات در جایگاه خوبی در این دانشگاه برخوردار است، افزود: ایجاد و گسترش مراکز رشد و کارآفرینی از وظایف دانشگاه های نسل سوم و چهارم است.
وی اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند گام مهمی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بردارد و آثار و نتایج آن به توسعه بخش کارآفرینی کمک کند.
پنجمین همایش ملی مدیریت و کار آفرینی اردیبهشت سالجاری در دانشگاه پیام نور خوانسار برگزار شد.
ت/3011 / 2093 * خبرنگار: آسیه معینی * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.