به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عباس زراعت در جمع مدیران این شهرستان، از افتتاح و آغاز کلنگ 10 طرح آموزشی با حضور وزیر علوم در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: یکی از این طرح ها مرکز نوآوری و تجاری سازی است.
وی افزود: با ایجاد این مرکز و ارائه طرحهای تحقیقاتی، طراحی و ساخت بازی های های رایانه ای کاشان قطب این بازی ها می شود .
وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با ایجاد این مرکز چهره واقعی اسلام رادر قالب داستان های قرآنی، دینی و مذهبی با بازی های رایانه ای و ساخت انیمیشن به غیرمسلمانان و به ویژه جوانان خارجی معرفی کنیم.
زراعت همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز ICTP و پژوهشکده رصدخانه ملی در این دانشگاه تصریح کرد: با ایجاد این مرکزها و تبادل اطلاعات علمی محققان، منجمان وپژوهشگران کشورهای مختلف جهان به این شهرستان درصورت حمایت مسئولان ، کاشان می تواند به قطب علمی و بین المللی تبدیل شود .
وی با بیان برخی افتخارهای علمی امسال دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه توانست در بین 10 دانشگاه برتر کشور و همچنین در ردیف دانشگاه های سطح دو کشور قرار کشور گیرد و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه نیز هفته گذشته رتبه نخست آزمایشگاه های کشور را کسب کرد .
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دانشگاه جزو پنج دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی است، یادآوری کرد: هم اکنون 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که می کوشیم این شمار در سال آینده به یک هزار دانشجو افزایش یابد .
هفت هزار و 741 دانشجو در 194 رشته گرایش در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه بر اساس رتبه بندی های انجام شده هم اکنون در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
6136/ 602
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.