الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** واجد شرایط بودن 56 میلیون و 410 هزار و 234 ایرانی برای شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت امسال از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. رییس ستاد انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت امسال را 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر اعلام کرد که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر از آنان، رای اولی هستند. بر اساس قانون، کلیه کسانی که متولد 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن هستند می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات شرکت کنند.
*** ثبت ملی دعای مشهور به'ربنا' با صدای استاد محمدرضا شجریان نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود. در آستانه ماه مبارک رمضان دعای ربنای شجریان که یکی از میراث‌ ناملموس فرهنگی کشور است، ثبت ملی شده است. معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، لوح ثبت‌ ملی دعای مشهور «ربنا» با اجرای استاد شجریان را به همایون شجریان فرزند این هنرمند اهدا کرد.
*** تعویض و صدور یک روزه شناسنامه برای شرکت در انتخابات نیز دیگر خبر مورد توجه بود.سخنگوی سازمان ثبت احوال از تعویض و صدور یک روزه شناسنامه تا 29 اردیبهشت که روز برگزاری انتخابات است، خبر داد. سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه برای تعویض شناسنامه اجباری وجود ندارد، تاکید کرد: البته اگر کسی شناسنامه‌اش پاره شده باشد یا در آن دست برده باشد، نمی‌تواند رای دهد و باید آن را تعویض کند. بر این اساس در صورتی که افراد به ما مراجعه کنند، شناسنامه المثنی را در سریعترین زمان ممکن و حتی در همان روز برایشان صادر می‌کنیم. کسانی که شناسنامه‌شان مفقود شده هم شامل صدور یک روزه شناسنامه می‌شوند.
*** تغییر نکردن تعرفه واردات خودرو در سالجاری و کاهش واردات فولاد در دولت یازدهم تا 50 درصد نیز دیگر خبرهای مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** عبور تعداد گردشگران خارجی به اصفهان از مرز 950 هزار نفر نیز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ورود گردشگران خارجی از بین یکصد کشور جهان به استان اصفهان در طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم از مرز 950 هزار نفر گذشت. به گفته اله یاری، آمارها حاکیست که در یک شیب تند از سال 1392 شاهد رشد روزافزون ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان بوده ایم.
*** پایان هفته بارانی اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. بنا به پیش بینی هواشناسی اصفهان، پایان هفته ای بارانی در انتظار استان است و بارندگی ها از پنجشنبه آغاز می شود.
*** اعلام لیست اصول گرایان و اعتدال گرایان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، 13 تن بعنوان نامزدهای نهایی اصول گرایان برای انتخابات شوراها اعلام شدند. همچنین 14 نامزد بعنوان لیست اعتدال گرایان برای انتخابات شورای اصفهان معرفی شدند.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.