علی اکبر صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر 12هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که شش هکتار آن بارور شده و شش هکتار آن هنوز به تولید نرسیده است.
وی با بیان این که از هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت می شود تصریح کرد: با بارور شدن شش هکتار دیگر، برداشت گل محمدی در اردستان به 24 تن در سال خواهد رسید.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان هم چنین از برداشت مقدار هزار و 690 تن محصول پسته از باغ های این شهرستان در سال 95 خبر داد و افزود: 2 هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت درخت پسته قرار دارد که هزار و 300هکتار آن بارور و هزار هکتار نهال است.
صالح میانگین تولید پسته را هزار و 300 کیلوگرم در هر هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: پسته تولیدی شهرستان شامل ارقام اکبری، کله قوچی، احمد آقایی، فندقی و اوحدی است که در سه ترمینال ضبط پسته در منطقه فرآوری و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی هم چنین از 45 هکتار زیرکشت زعفران نیز خبر داد و افزود: 42 هکتار از این زمین ها بارور بوده و به طور میانگین از هر هکتار هشت کیلوگرم زعفران تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان افزود: مقدار 336 کیلوگرم زعفران در سال 95 از 42 هکتار از زمین های زیر کشت برداشت شده و سه هکتار از زمین ها هنوز به تولید نرسیده است.
شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.