به گزارش ایرنا، اسدالله اسلامی دوشنبه شب در مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: کمیسیون پارلمانی این کانون با برگزاری نشست های مشترک با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، معایب و محاسن قوانین کشور را بررسی و پیشنهادهای کارشناسی خود را به نمایندگان مجلس ارائه می دهد.
وی افزود: کارشناسان علم حقوق برای بررسی قوانین از تخصص لازم برخوردارند و باید ارائه نظرات کارشناسی در این زمینه رااز جمله رسالت های خود بدانند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با طرح این سئوال که چرا جامعه حقوقی ایران در خود فرو رفته و نسبت به دیگر مسائل مرتبط با حقوق، کم توجه است؟، ادامه داد: وکلا و قضات برای بررسی و تدوین قوانین از تخصص لازم برخوردارند.
وی، اجرای عدالت در جامعه را وظیفه دستگاه قضایی دانست و گفت: دادرسی عادلانه بدون قاضی و وکیل مستقل محقق نمی شود.
اسلامی ادامه داد: دغدغه مسئولان قوه قضائیه برای استقلال وکیل باید بیشتر از وکلا باشد زیرا این دو برای یک هدف مشترک تلاش می کنند و این هدف مشترک برقراری عدالت در جامعه است.
وی با بیان اینکه خدشه به قاضی و وکیل، خدشه به عدالت است ، افزود: اگر وکیل بترسد و نتواند از حق مردم و اجرای صحیح قانون دفاع کند به ضرر جامعه است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: منافع ملی و حق مردم نباید وجه المصامحه مسائل سیاسی شود و تردید نیست که وکلا در چارچوب قانون وظایف خود را انجام می دهند.
معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و مسئولیت خطیر حرفه وکالت، گفت: یک وکیل برای دفاع از حقوق موکل خود و اجرای عدالت باید از قوانین و آخرین تغییرات انجام در قوانین آگاه باشد.
سید رشید صلاح‌ الدین حسینی بر استقلال وکلا تاکید کرد و گفت: استقلال وکیل به معنی مقابله با رای دادگاه نیست اما نباید جایگاه وکالت که خود در مقابله با استبداد رای و خودکامگی است با اتخاذ شگردها و شیوه های نامناسب در پی کسب رای دادگاه به سود موکل خود باشد.
وی افزود: وکیلی که برای برقراری عدالت تلاش می کند باید آگاه باشد که همانگونه که مقابل موکل خود مسئول می باشد در مقابل طرف مقابل دعوا نیز مسئول است.
معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان ادامه داد: وکیل و قاضی قبل از آنکه این مسئولیت را برعهده بگیرد ، یک حقوقدان است و باید بداند نسبت به حقوق جامعه و آنچه در جامعه اتفاق می افتد، مسئول است.
مراسم سی و ششمین دوره تحلیف کارآموزان وکلای دادگستری اصفهان دوشنبه شب در تالار آزادی این شهر برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان کانون وکلای کشور و استان، مسئولان دستگاه قضایی استان و خانواده های کارآموزان برگزار شد، 73 نفر از قبول شدگان با قرائت سوگندنامه، پروانه وکالت دریافت کردند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.