به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی رحمانی در آیین تجلیل از معلمان نمونه و معلمان بازنشسته تیران و کرون افزود: نیاز های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی ورزشی شهرستان با وجود اعتبارات کلان و دلار ارزان باقی مانده و ابتدایی ترین نیازها تامین نشده است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش که یک اداره مهم در شهرستان است و همه افراد با این اداره در ارتباط هستند ساختمان اداری ندارد و فعالیت های اداری در یک فضای با کاربری آموزشی و نیازمند مرمت انجام می شود با توجه به اعتبارات کلان گذشته قدمی برای رفع این مشکل برداشته نشده است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: احداث درمانگاه شبانه روزی عسگران از مطالبات واقعی و ضروری بخش کرون بود که در گذشته انجام نشد و در دولت یازدهم با وجود محدودیت های مالی و مشارکت خیران به ثمر نشست.
وی افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی با سیاستی عوام فریبانه نیازهای یک قشر را مطرح واز طرح این نیازها فرصتی را برای تبلیغ خود فراهم می سازند که این شایسته جامعه اسلامی ما نیست.
رحمانی یادآوری کرد: علاوه بر نیازهای مادی قشر معلم جامعه توجه به جایگاه آن ها و نیازهای معنوی نیز باید توجه شود.

** افزایش یک دوره به مطقع ابتدایی پایه تحصیلی را تخریب کرد
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیزگفت: افزایش یک دوره به مقطع ابتدایی پایه تحصیلی نظام آموزشی کشور را تخریب کرد.
مسعود حمیدی افزود: افزایش یک پایه به مقطع ابتدایی از جمله تصمیمات یک شبه دولت گذشته بود که ساختار آموزشی کشور را با چالش روبرو ساخته است.
وی بیان کرد: این تغییرات یک شبه و بدون کارشناسی در وزارت آموزش و پرورش بحران هایی را ایجاد کرده که بی انگیزگی معلمان، ایجاد مشکل برای دانش آموز و خانواده ها و کاهش کیفیت تحصیلی از نتایج آن در مدارس استان اصفهان است.
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تغییر در ساختار آموزشی که بدون پشتوانه کارشناسی بود منجر به کاهش میزان معلم در یک مقطع، افزایش معلم در مقطع دیگر و به کارنگیری نیروهای توانمند در بخش های مربوطه شده است.
وی اضافه کرد: در استان اصفهان برخی معلمان با وجود تخصص و تحصیلات تکمیلی در رشته ای غیر مرتبط با تخصص خود تدریس می کنند .
حمیدی با بیان اینکه نیازهای قشر معلم و کارکنان آموزش و پرورش امروز فرصتی برای تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری شده است، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی در یک فضای پوپولیستی عوام فریبانه با بیان مشکلات قشر معلمان خود را حامی این قشر دانسته و بعد رای معلمان را می گیرند و می روند و اقدامی برای رفع نیازهای این قشر انجام نمی دهند.
وی افزود: باید فضای آموزش و پرورش دارای یک فضای فرهنگی آرام و با نگرشی عاقلانه و متفکرانه باشد و کنکور هدف برای آموزش و پرورش و دانش آموزان نباشد و اگر کسی در کنکور موفق به کسب رتبه نشد دیگر دنیا را باخته باشد.
حمیدی ادامه داد: آموزش مفاهیم و تربیت افراد با اخلاق باید همواره مورد توجه باشد و معلمان با بیانی صحیح علوم مختلف را به صورت کاربردی بیان کنند و این بیان کاربردی انگیزه ها را برای دانش آموزان در فراگیری علوم افزایش می دهد.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای بیش از یکصد مدرسه، هزار معلم و بیش از 10 هزار دانش آموز است.
از میان کل معلمان شهرستان 27 معلم نمونه شهرستانی و استانی امسال در کمیته ارزیابی انتخاب شدند.7131 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.