به گزارش ایرنا،سهیلا اثنی عشران، روز دوشنبه در همایش'زن، حضور پرشور، مشارکت حداکثری' که در فرمانداری اصفهان برگزار شد، افزود: تشکیل سامانه و بانک اطلاعاتی بانوان استان ها در دولت یازدهم کلید خورد تا اطلاعات، توانمندها و تخصص های بانوان گردآوری شود.
وی ادامه داد: با تشکیل و تکمیل این سامانه، سیاستگذاری و هدفگذاری حوزه زنان بطور علمی و با ساز و کار بهتری انجام می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بانوان توانمند نقش اساسی در توسعه پایدار دارند، بنابراین سیاستگذاری واقع بینانه و تحول آفرین برای نیمی از جمعیت کشور اجتناب ناپذیر است.
به گفته وی، میزان مشارکت اجتماعی زنان در ایران 13 درصد و در کشورهای اروپایی 65درصد تخمین است، بنابراین باید به بهترین شکل و با سیاست های درست و عاقلانه، بستر را برای مشارکت هرچه بیشتر بانوان در جامعه مهیا کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اضافه کرد: یکی از دستاوردهای برجام، افزایش ارتباطات سازنده با کشورهای مطرح دنیا بود و همین امر نیز میزان حضور هیات ها و سرمایه گذاران خارجی را در کشورمان افزایش داد.
وی افزود: توسعه ارتباطات با دیگر کشورها فضای مناسبی را برای تعامل بیشتر بانوان ایرانی با زنان کشورهای دیگر نیز رقم زد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: زنان نقش پررنگی در برگزاری انتخابات باشکوه و انتخاب نامزد شایسته ایفا می کنند.
اثنی عشران ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان، آموزش بانوان مدیر در بخش های کلان و میانی و آموزش مدیران سمن های استان بطور جدی دنبال می شود و از اصلی ترین فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری به شمار می رود.
در این همایش فرماندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، نمایندگان اداره های کل استان، شهرستان ها و سازمان های مردم نهاد حضور داشتند.
انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وانتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد پنج کرسی متعلق به شهرستان اصفهان است.
ت / 6020 / 6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.